komunikacja alternatywna

W tej kategorii prezentujemy, zapewniający osobom mającym problemy z komunikowaniem się, sprzęt i oprogramowanie do tak zwanej komunikacji alternatywnej, a także oprogramowanie aktywizujące dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.

  • przyciski i interfejsy

    Specjalne przyciski i interfejsy mają służyć osobom niepełnosprawnym ruchowo do sterowania urządzeniami, albo zastępują przyciski myszy komputerowej. Bardzo często używa się ich jako uzupełnienie urządzeń zastępujących myszkę.

  • komunikatory

    Komunikatory to urządzenia, których zadaniem jest zapewnić komunikację osoby niepełnosprawnej z otoczeniem. Są to urządzenia niezależne od komputera, mające za zadanie wspomóc komunikację. Nagrywa się na nie wiadomości (słowa, zdania), które można następnie odtworzyć poprzez naciśnięcie przycisku. Każdy komunikat może być odtwarzany dowolną ilość razy.

    Komunikatory mogą zawierać od jednej po kilkaset wiadomości. Dzięki tym urządzeniom osoby niemówiące lub mające problemy z mową mogą przekazać istotne informacje np. o sobie, o ważnych wydarzeniach, wyrażać swoje potrzeby, pragnienia, emocje, myśli, czy uczestniczyć w dyskusji. Ponadto komunikatory pozwalają na weryfikację wiedzy. Dzięki nim uczniowie mogą odpowiadać na lekcjach, zwiększają autonomię.

  • oprogramowanie wspomagające komunikację

    Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.

    Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.

     

  • syntezatory mowy

  • oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

    Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

    Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

    Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

  • oprogramowanie wspomagające naukę sterowania wzrokiem

    Dla niektórych osób niepełnosprawnych sterowanie wzrokiem jest jedynym sposobem, aby w pełni realizować wszystkie funkcje myszki czyli obsługiwać komputer zyskując w ten sposób większą niezależność. Jednak sterowania komputerem za pomocą wzroku trzeba się nauczyć. Do tego celu przeznaczone jest specjalne oprogramowanie, które wspomaga doskonalenie kolejnych umiejętności sterowania myszką za pomocą wzroku: od przesuwania kursora, pojedynczych i podwójnych kliknięć, po przeciąganie obiektów i realizację wszystkich funkcji myszki.

    Opanowanie umiejętności sterowania komputerem za pomocą wzroku zapewnia osobie z niepełnosprawnością ruchową większą niezależność, pozwalając na uczestnictwo w życiu społecznym: zabawę, naukę, pracę i co najważniejsze komunikację. Ponadto oprogramowanie to zawiera również narzędzie analizy pozwalające na zapisanie w postaci nagrań czy wykresów wyników sterowania. Takie narzędzie umożliwia ocenę i analizę procesu nabywania kolejnych umiejętności sterowania wzrokiem przez użytkownika, stanowiąc doskonałe uzupełnienie i wsparcie pracy nauczyciela czy terapeuty.

Strony:
Sortuj wg:
  • Komunikator Attainment Talker 24+

    Attainment Talker 24+ - komunikator na 24 wiadomości

    Prosty komunikator z możliwością nagrania 24 komunikatów o łącznej długości 240 sekund. Możesz trzymać komunikator w obu rękach i aktywować komunikaty kciukiem lub używać komunikatora gdy jest on położony na stoliku.

    Cena:459.00
  • Oprogramowanie PuzzleWorld

    PuzzleWorld - kolekcja puzzli

    PuzzleWorld jest kolekcją dobrze znanych puzzli w wersji komputerowej. Zawiera setki rysunków i zdjęć, które można układać. W programie można również wykorzystać własne zdjęcia.

    Wirtualne puzzle zostały zaprojektowana szczególnie dla dzieci, które ze względu na dysfunkcję lub niepełnosprawność nie mają możliwości układać tradycyjnych puzzli.

    Cena:459.00
  • Kolekcja gier PlayWithMe

    PlayWithMe - kolekcja sześciu gier

    PlayWithMe to kolekcja sześciu gier ćwiczących umiejętności współpracy oraz rywalizacji: program opiera się na koncepcji wdrażania nie tylko do gry w pojedynkę (przeciwko komputerowi), ale również do wspólnej gry z drugą osobą. W niektórych grach gracze będą grać przeciwko sobie a w innych współpracować aby wygrać. Poszczególne gry mogą być obsługiwane za pomocą jednego lub dwóch przycisków.

    Cena:479.00
  • Przycisk SimplyWorks<sup>®</sup> Switch 125 dostępny jest w czterech kolorach

    SimplyWorks® Switch 125 - niski przycisk bezprzewodowy

    SimplyWorks® Switch 125 jest bezprzewodowym, niskim przyciskiem o średnicy 125mm, zapewniającym pełen komfort używania. Do jego działania wymagany jest odbiornik SimpyWorks lub odbiornik micro SymplyWorks.

    Cena:499.00
  • Niskie przyciski bezprzewodowe SimplyWorks<sup>®</sup> Switch 75

    SimplyWorks® Switch 75 - niski przycisk bezprzewodowy

    SimplyWorks® Switch 75 jest bezprzewodowym, niskim przyciskiem o średnicy 75mm, zapewniającym pełen komfort używania. Do jego działania wymagany jest odbiornik SimpyWorks lub odbiornik micro SymplyWorks .

    Cena:499.00
  • Przycisk wymagajacey bardzo małej siły nacisku Micro Light Switch

    Micro Light Switch - przycisk wymagający bardzo małej siły nacisku

    Micro Light Switch wymaga zaledwie 0,4 uncji siły nacisku (ok.11 gram), aby został aktywowany. Łatwo można umieścić go w miejscu najbardziej komfortowym dla użytkownika.

    Cena:499.00
  • Podpórka pod ramię

    Podpórka pod ramię

    Ergonomicznie zaprojektowana podpórka, zapewniająca komfort pracy użytkownika komputera, nieograniczająca możliwości wykonywania ruchów. Ruchome przeguby pozwalają swobodnie poruszać ręką w poziomej płaszczyźnie. Podpórka pomaga zredukować napięcie mięśni, a przez to likwiduje drętwienie rąk, szyi i ramion.

    Cena:499.00
  • Interfejs USB Hitch 2

    Hitch 2 - interfejs USB

    Hitch 2 to interfejs USB posiadający pięć wejść typu jack 3,5 mm dla zewnętrznych przycisków oraz jedno 9-pinowe wejście szeregowe umożliwiające podłączenie joysticka lub przełącznika. Korzystając z oprogramowania dedykowanego dla przycisków, użytkownicy mogą sterować komputerem, aktywnie uczyć się i dobrze bawić.

    Cena:499.00
  • Komunikator Big Button with Steps and Levels

    Big Button with Steps and Levels - komunikator z trybami poziomów i kroków

    Dostępne są dwa tryby: poziomów oraz kroków . W trybie kroków można nagrać trzy rodzaje komunikatów. Każdy na dziesięć 6-cio sekundowych kroków. Po nagraniu można wybrać rodzaj komunikatów, a Użytkownik może je odtwarzać w sekwencji, jeden po drugim.

    Cena:519.00
  • przycisk aktywowany delikatnym dotknięciem Pillow Switch

    Pillow Switch - przycisk aktywowany delikatnym dotknięciem

    Pillow Switch, dzięki specjalnej piance jest tak delikatny w dotyku, że świetnie nadaje się do obsługiwania go za pomocą przyłożonego do niego policzka czy głowy. W łatwy sposób można go przytwierdzić do oparcia fotela lub poduszki, równie łatwo można go przenieść w inne miejsce.

    Cena:569.00
  • Uchwyt na przycisk Switch Poser

    Switch Poser - uchwyt na przycisk

    Jeżeli korzystasz z przycisków i poszukujesz łatwej metody ich montażu – Switch Poser jest tym czego szukasz.

    Uwaga! Przycisk dostępny jest oddzielnie.

    Cena:579.00
  • Swifty - interfejs do podłączania przycisków

    Swifty - interfejs do podłączania przycisków

    Swifty jest interfejsem, który umożliwia podłączenie przycisków. Jest bardzo mały. Przycisk jest podłączony do interfejsu 3,5 mm jack’iem mono lub stereo. Interfejs do komputera jest podłączony przez port USB – nie potrzebuje zewnętrznego zasilania.

    Cena:599.00