komunikacja alternatywna

W tej kategorii prezentujemy, zapewniający osobom mającym problemy z komunikowaniem się, sprzęt i oprogramowanie do tak zwanej komunikacji alternatywnej, a także oprogramowanie aktywizujące dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.

  • przyciski i interfejsy

    Specjalne przyciski i interfejsy mają służyć osobom niepełnosprawnym ruchowo do sterowania urządzeniami, albo zastępują przyciski myszy komputerowej. Bardzo często używa się ich jako uzupełnienie urządzeń zastępujących myszkę.

  • komunikatory

    Komunikatory to urządzenia, których zadaniem jest zapewnić komunikację osoby niepełnosprawnej z otoczeniem. Są to urządzenia niezależne od komputera, mające za zadanie wspomóc komunikację. Nagrywa się na nie wiadomości (słowa, zdania), które można następnie odtworzyć poprzez naciśnięcie przycisku. Każdy komunikat może być odtwarzany dowolną ilość razy.

    Komunikatory mogą zawierać od jednej po kilkaset wiadomości. Dzięki tym urządzeniom osoby niemówiące lub mające problemy z mową mogą przekazać istotne informacje np. o sobie, o ważnych wydarzeniach, wyrażać swoje potrzeby, pragnienia, emocje, myśli, czy uczestniczyć w dyskusji. Ponadto komunikatory pozwalają na weryfikację wiedzy. Dzięki nim uczniowie mogą odpowiadać na lekcjach, zwiększają autonomię.

  • oprogramowanie wspomagające komunikację

    Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.

    Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.

     

  • syntezatory mowy

  • oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

    Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

    Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

    Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

  • oprogramowanie wspomagające naukę sterowania wzrokiem

    Dla niektórych osób niepełnosprawnych sterowanie wzrokiem jest jedynym sposobem, aby w pełni realizować wszystkie funkcje myszki czyli obsługiwać komputer zyskując w ten sposób większą niezależność. Jednak sterowania komputerem za pomocą wzroku trzeba się nauczyć. Do tego celu przeznaczone jest specjalne oprogramowanie, które wspomaga doskonalenie kolejnych umiejętności sterowania myszką za pomocą wzroku: od przesuwania kursora, pojedynczych i podwójnych kliknięć, po przeciąganie obiektów i realizację wszystkich funkcji myszki.

    Opanowanie umiejętności sterowania komputerem za pomocą wzroku zapewnia osobie z niepełnosprawnością ruchową większą niezależność, pozwalając na uczestnictwo w życiu społecznym: zabawę, naukę, pracę i co najważniejsze komunikację. Ponadto oprogramowanie to zawiera również narzędzie analizy pozwalające na zapisanie w postaci nagrań czy wykresów wyników sterowania. Takie narzędzie umożliwia ocenę i analizę procesu nabywania kolejnych umiejętności sterowania wzrokiem przez użytkownika, stanowiąc doskonałe uzupełnienie i wsparcie pracy nauczyciela czy terapeuty.

Strony:
Sortuj wg:
  • Komunikator LITTLEmack

    LITTLEmack - komunikator na wiadomość 120 sek.

    Komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie jednej wiadomości trwającej maksymalnie 120 sekund. Dziecko może go używać do robienia notatek dla innego ucznia, wysłuchiwać imion, przyłączyć się do piosenki albo historyjki zawierającej powtarzającą się frazę.

    Cena:849.00
  • Lekki i czuły przycisk Leaf Switch

    Leaf Switch - lekki,czuły przycisk

    Leaf Switch to lekki, czuły przycisk. Leaf Switch dostarczany jest z gąbką, którą można zdjąć i wyczyścić. Użytkownik otrzymuje zwrotną informację dotykową i słuchową, potwierdzającą aktywowanie przycisku.

    Cena:1099.00
  • Zestaw gier Logo Gry

    Logo Gry - zestaw gier sterowanych głosem

    Zestaw gier sterowanych głosem, do wykorzystania na zajęciach z dziećmi z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami poznawczymi.

    Cena:1899.00
  • Oprogramowanie Logopedia PRO

    Logopedia PRO - seria 19 multimedialnych programów logopedycznych

    Seria 19 profesjonalnych logopedycznych programów multimedialnych wspierających profilaktykę, diagnozę oraz terapię większości zaburzeń mowy i języka występujących u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

    Wyświetlona pierwotnie cena dotyczy wersji podstawowej.

    Cena:2499.00
  • Oprogramowanie Logorytmika

    Logorytmika - ćwiczenia z zakresu motoryki i słuchu

    Program przeznaczony do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu. LOGORYTMIKA jest programem multimedialnym, który pokazuje, jak w ciekawy sposób wykorzystać można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.

    Cena:1899.00
  • Oprogramowanie terapeutyczne Logowirówki logopedyczne

    Logowirówki logopedyczne - oprogramowanie terapeutyczne

    Logowirówki logopedyczne można wykorzystać w szeroko rozumianej profilaktyce logopedycznej, jak również podczas korygowania wad wymowy, automatyzacji skorygowanych głosek i terapii złożonych zaburzeń mowy, do rozwijania percepcji słuchowej, ćwiczeń artykulacyjnych, a także w przypadku występujących trudności w opanowaniu czytania i pisania.

    Cena:100.00
  • Oprogramowanie Look to Learn

    Look to Learn - ćwiczenie sterowania wzrokiem

    Look to Learn to oprogramowanie składające się z 40 różnych aktywności, zaprojektowane dla Użytkowników urządzeń sterowanych wzrokiem. Look to Learn może być również obsługiwane za pomocą standardowej myszki, alternatywnych myszek, joysticków czy ekranu dotykowego. Aktywności zostały zaprojektowane tak, by w fascynujący i motywujący sposób doskonalić obsługę kursora myszki.

    Cena:2149.00
  • Oprogramowanie Look to Learn: Scenes and Sounds

    Look to Learn: Scenes and Sounds - ćwiczenia sterowania wzrokiem

    Look to Learn: Scenes and Sounds to zestaw 26 różnych aktywności przeznaczonych dla dzieci oraz dorosłych korzystających z urządzeń obsługiwanych za pomocą wzroku. Program Scenes and Sound to rozszerzenie programu Look to Learn nie działające samodzielnie.

    Cena:1099.00
  • Gry edukacyjne Matematyka

    Matematyka - 7 gier do nauki w zakresie do 10

    Piękna grafika, zaskakujące elementy i ciekawe zadania zachęcają ucznia do pracy z grą Matematyka. Siedem programów, które w oryginalny sposób przedstawiają działania matematyczne w zakresie 10, łączy naukę z zabawą. Uczeń utrwala materiał i doskonali umiejętności matematyczne. Program polecany również dla osób z dyskalkulią i akalkulią.

    Cena:299.00
  • Zestaw gier MegaMix

    MegaMix - zestaw kilku gier

    MegaMix to zestaw następujących gier: Maze, Scratching, Complete the Picture, Dot to Dot , Paintbook, Domino, Music Games, Fruit Picking.

    Cena:379.00
  • Przycisk wymagajacey bardzo małej siły nacisku Micro Light Switch

    Micro Light Switch - przycisk wymagający bardzo małej siły nacisku

    Micro Light Switch wymaga zaledwie 0,4 uncji siły nacisku (ok.11 gram), aby został aktywowany. Łatwo można umieścić go w miejscu najbardziej komfortowym dla użytkownika.

    Cena:499.00
  • Zbliżeniowy przycisk bezprzewodowy MiniBeamer

    MiniBeamer - zbliżeniowy przycisk bezprzewodowy

    Niewielki, nowoczesny, bezprzewodowy przycisk, aktywowany poprzez zbliżenie dłoni, reaguje na ruch w odległości około 10 mm.

    Cena:1549.00