oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

Sortuj wg:
  • Oprogramowanie 1-2-3 Paint - kolorowanki

    1-2-3 Paint - kolorowanki

    1-2-3 Paint jest wspaniałym programem dla wszystkich uczniów lubiących kolorować. Wypełnienie obrazu, zgodnie z zadanym wzorem, nagradzane jest animacją i dźwiękiem co zwiększa zainteresowanie dziecka i dodatkowo je motywuje.

    Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Ćwiczenia z liczbami od 1 - 20

    123 - ćwiczenia z liczbami od 1 - 20

    123 to program wymyślony do ćwiczenia z liczbami od 1 do 20. Zawiera 10 zabawnych ćwiczeń, utrwalających umiejętności liczenia do 20. Można z nim ćwiczyć dodawanie, odejmowanie z pomocą wielu animacji, muzyki i niespodzianek! Program 123 jest odpowiedni do początkowej edukacji matematycznej, dla edukacji specjalnej i przedszkolnej.

    Cena:379.00
  • Program aktywizujący A-Maze-Ing

    A-Maze-Ing - program aktywizujący

    A-Maze-Ing jest programem aktywizującym, dzięki któremu użytkownik rozwija umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę polegającą na przemierzaniu labiryntów. Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Alfabet - multimedialne zabawy

    Alfabet - multimedialne zabawy

    Program ALFABET to multimedialne zabawy na materiale obrazkowym, literowym, wyrazowym z jednoczesnymi zabawami dźwiękami mowy (głoskami). Zawiera obrazkowo-dźwiękową naukę liter i wyrazów, identyfikowania ich z głoskami. Powstał z myślą o zastosowaniu go jako pomocy dydaktycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do rozwijania gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania.

    Cena:70.00
  • Oprogramowanie Ameba

    Ameba - oprogramowanie aktywizujące

    Ameba została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku.

    Autorzy tworząc Amebę mieli na myśli dzieci. Wiele grafik i aktywności Ameby jest jednak odpowiednich dla starszych użytkowników.

    Cena:99.00
  • Oprogramowanie Autilius Wspólna Uwaga

    Autilius Wspólna Uwaga - wsparcie dzieci z autyzmem

    Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z autyzmem.

    Program powstał z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat, ale może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi.

    Program składa się z sześciu gier, które wspierają naukę podążania za gestem wskazywania, kierunkiem głowy i wzroku oraz inicjowania kontaktu.

    Cena:359.00
  • Program do nauki obsługi myszy CatchMe

    CatchMe - nauka obsługi myszy komputerowej

    CatchMe jest prostym w obsłudze i kreatywnym programem do swobodnej nauki obsługi myszy komputerowej. Celem jest opanowanie najważniejszych czynności myszy (ruch, klikanie lewym przyciskiem, podwójne kliknięcie, kliknij-przeciągnij-kliknij, przeciągnij i upuść). Poza tym szereg ćwiczeń wspomaga naukę rozpoznawania i kojarzenia kolorów, kształtów, liczb, liter.

    Cena:329.00
  • Przełącznik Cosmo

    Cosmo - system doskonalenia umiejętności motorycznych, komunikacyjnych i poznawczych

    Cosmo to wielokrotnie nagradzany system, który zmienia sposób, w jaki uczniowie mogą doskonalić swoje umiejętności motoryczne, poznawcze i komunikacyjne.

    Wyświetlana pierwotnie cena dotyczy Cosmo Switch.

    Cena:1199.00
  • Ekran jednej z gier Easy Games

    Easy Games - zestaw 6 gier

    Program składa się z 6 gier. Każda gra ma wiele poziomów i zawiera łatwe oraz trudniejsze aktywności. Gry nadają się dla dzieci od 4 roku życia. Pozwala wyrobić umiejętności użycia myszy i przycisku.

    Cena:289.00
  • Oprogramowanie Fun Paint

    Fun Paint - kolorowanki

    Fun Paint jest wspaniałym programem dla wszystkich uczniów lubiących kolorować. Wypełnienie obrazu kolorami, zgodnie z zadanym wzorem, nagradzane jest animacją i dźwiękiem, co zwiększa zainteresowanie dziecka i dodatkowo je motywuje.

    Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Zestaw gier Game, Set & Match

    Game, Set & Match - zestaw gier aktywizujących

    Game, Set & Match jest zestawem gier dla małych dzieci i osób z trudnościami w uczeniu się. Oprogramowanie zawiera przyjazną grafikę, prosty interfejs i atrakcyjne animacje.

    Gry mogą być obsługiwane za pomocą tradycyjnej myszki i klawiatury, a także za pomocą ekranu dotykowego, jednego lub dwóch klawiszy (spacja i/lub enter).

    Cena:329.00
  • Oprogramowanie wspomagające Happenings

    Happenings - program wspierajacy rozwój

    Happenings pomaga rozwijać umiejętności percepcji wzrokowej, używania przycisków i języka. Jest programem przyczynowo-skutkowym z piękną grafiką, animacją i nagrodami dźwiękowymi.

    Budowanie obrazów odbywa się za pomocą przycisków, myszy lub klawiatury.

    Cena:289.00