Memory jest grą dla użytkowników języka symboli. Karty w grze Memory nie pokazują tylko zwykłych obrazów, ale także symbole z jednej albo dwóch baz danych symboli (lub fotografii). W grę może grać jeden albo dwóch zawodników. Mogą oni obsługiwać grę za pomocą jednego albo dwóch przełączników. Aby zmienić ustawienia potrzebna jest pomoc logopedy, członka rodziny, przyjaciela albo nauczyciela.
Bardzo łatwo można skomponować całość gier tematycznych, poprzez wybranie pojęć z jednej kategorii. Gdy gra jest oparta na dwóch bazach danych, rozwinąć można tylko te pojęcia, które są dostępne w obu bazach danych. Ustawienia każdej gry można zapisać, a więc nie trzeba wykonywać pracy podwójnie.
Gdy gra jest zbyt trudna albo zbyt łatwa, można obniżyć albo zwiększyć liczbę kart. Można także zezwolić na podglądanie: przy wybraniu pierwszej karty gracz może zwrócić kartę.
Programem można się posługiwać za pomocą techniki skanowania*.
* Funkcja skanowania polecana jest szczególnie osobom, które posługują się jednym przyciskiem, pomaga zarówno w komunikacji alternatywnej jak i użytkowaniu komputera (np. tworzeniu dokumentów tekstowych); polega na podświetlaniu kolejnych pól planszy, jeżeli chcemy wybrać pole/komórkę/symbol/znak/słowo klikamy kiedy jest ono podświetlone. Jeśli zamiast standardowej myszki posługujemy się przyciskami, wybranie pola/komórki/znaku/słowa dokonywane jest przy pomocy naciśnięcia przycisku. Skanowanie może być regularne-po kolei każde pole jest podświetlane; można też, aby przyspieszyć proces wyboru skanować grupami.