Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.
Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.
Rodzina orpogramowania Symbol for Windows wspierajace komunikację alternastywną.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
Klucz sprzętowy jest niezbędny wtedy, kiedy Użytkownik Symbol for Windows zamierza przenosić się pomiędzy komputerami. Każdy moduł programu Symbol for Windows może być aktywowany poprzez klucz USB, który zapewnia dostęp do programu powołanej osobie, stanowi więc zabezpieczenie przed nieuprawnionym użyciem oprogramowania.
Zrób zdjęcie i oznacz je odpowiednimi etykietami dźwiękowymi, aby umożliwić dziecku natychmiastową komunikację. Dzięki Snap Scene każda chwila codziennego życia może stać się niepowtarzalną okazją do nauki porozumiewania się, nauki mowy i języka.
Boardmaker & Speaking Dynamically Pro to program wspierający komunikację alternatywną, służy do tworzenia interaktywnych plansz komunikacyjnych, materiałów edukacyjnych: nakładek, kart pracy, planów dnia, plansz zadaniowych z możliwością ich wydruku i wykorzystania bezpośrednio przy użyciu komputera.
Boardmaker 7 to wspaniałe rozwiązanie dedykowane do edukacji specjalnej opartej na symbolach. W najnowszym oprogramowaniu zwiększono ilość symboli PCS aż do 45000 oraz, co istotne, dodano internetową wyszukiwarkę symboli.
Grid for iPad to aplikacja przeznaczona na urządzenia z systemem iOS wspomagająca komunikację alternatywną, która pozwala wypowiadać się każdej osobie z problemami w komunikacji.
Grid 3 to bardzo proste w obsłudze, posiadające nowoczesny interfejs oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną, pozwalające na komunikację za pomocą symboli, tekstu lub symboli i tekstu, a także syntezatora, posiada szereg funkcji ułatwiających obsługę komputera oraz umożliwiających sterowanie urządzeniami otoczenia takimi jak np. telewizor, telefon.
Oprogramowanie SymWord to mówiący edytor tekstu dla osób wymagających alternatywnej komunikacji. Pozwala na pisanie za pomocą dostarczonych z programem symboli, pełnych słów (pisanie globalne), liter. Umożliwia obsługę komputera za pomocą myszy, klawiatury i przycisków, posiada tryb skanowania* pól planszy.
SymWriter jest programem stworzonym dla uczniów i osób dorosłych mających problemy z pisaniem i czytaniem. Doskonale sprawdzi się również jako pomoc dla uczniów rozpoczynających przygodę z literaturą, dla uczniów szkół specjalnych, osób z problemami w uczeniu się, osób niepełnosprawnych i wymagających alternatywnej komunikacji.
Clicker 6 to narzędzie o udowodnionej skuteczności, które pomaga uczniom osiągnąć szybkie i trwałe efekty w nauce czytania i pisania. Program jest powszechnie stosowany na całym świecie w edukacji ogólnodostępnej jak również w edukacji uczniów z indywidualnymi potrzebami.
MÓWik działający w oparciu o system Android (tablety, smartfony) , z syntezą mowy Ivona (głos męski, głos damski), przeznaczony do komunikacji alternatywnej i wspomagającej, dla osób mających poważne problemy z porozumiewaniem się za pomocą mowy.