oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

Sortuj wg:
  • Oprogramowanie Abrakadabra

    Abrakadabra - program wspierający rozwój

    Abrakadabra to program zaprojektowany tak, aby pomagał rozwijać postrzeganie wzrokowe, uczył techniki pracy z przyciskami oraz umiejętności językowych. Jest programem przyczynowo-skutkowym dla użytkowników przycisków. Posiada doskonałą grafikę i dźwięk. Trzy poziomy trudności (prosta grafika do skomplikowanych scen).

    Cena:269.00
  • Oprogramowanie wspomagające Happenings

    Happenings - program wspierajacy rozwój

    Happenings pomaga rozwijać umiejętności percepcji wzrokowej, używania przycisków i języka. Jest programem przyczynowo-skutkowym z piękną grafiką, animacją i nagrodami dźwiękowymi.

    Budowanie obrazów odbywa się za pomocą przycisków, myszy lub klawiatury.

    Cena:289.00
  • Hipp! - program przyczynowo-skutkowy

    Hipp! - kolorowy program przyczynowo-skutkowy

    Program zawiera 6 aktywności przyczynowo-skutkowych. Program budzi zainteresowanie akcjami na ekranie, pozwala zrozumieć przyczynę i skutek, ćwiczyć uwagę i używanie przycisków. Obrazki są proste i łatwe.

    Ustawienia pozwalają zmienić kolor tła, prędkość, wybór aktywności itp.

    Cena:289.00
  • Ekran jednej z gier Easy Games

    Easy Games - zestaw 6 gier

    Program składa się z 6 gier. Każda gra ma wiele poziomów i zawiera łatwe oraz trudniejsze aktywności. Gry nadają się dla dzieci od 4 roku życia. Pozwala wyrobić umiejętności użycia myszy i przycisku.

    Cena:289.00
  • Gra ucząca obsługi myszki - Niespodzianka

    Niespodzianka - gra doskonaląca obsługę myszki

    Gracz doskonali umiejętność obsługi myszki, lub urządzeń alternatywnych (np. ekranu dotykowego). Aktywności zachęcają do zabawy i nauki kolorową grafiką i dźwiękami.

    Działa pod Windows 7 64-bit, Windows 10

    Cena:299.00
  • Oprogramowanie Moja opowieść

    Moja opowieść - tworzenie opowieści obrazkowych

    “Moja opowieść” jest oprogramowaniem umożliwiającym dziecku tworzenie własnych opowieści obrazkowych. Gracz wybiera tło, kolory, figury, elementy obrazka, postaci, może również napisać i wydrukować krótką opowieść o wydarzeniach przedstawionych na stworzonym obrazku.

    Cena:299.00
  • Gry edukacyjne Matematyka

    Matematyka - 7 gier do nauki w zakresie do 10

    Piękna grafika, zaskakujące elementy i ciekawe zadania zachęcają ucznia do pracy z grą Matematyka. Siedem programów, które w oryginalny sposób przedstawiają działania matematyczne w zakresie 10, łączy naukę z zabawą. Uczeń utrwala materiał i doskonali umiejętności matematyczne. Program polecany również dla osób z dyskalkulią i akalkulią.

    Cena:299.00
  • Zabawy edukacyjne Policzmy

    Policzmy - doskonalenie umiejęctności liczenia

    Liczenie na konkretach, porównywanie, rozpoznawanie liczb – te i wiele innych umiejętności dziecko doskonali podczas pracy z programem Policzmy. Kolorowa grafika i atrakcyjna forma gier zachęcają dziecko do nauki przez zabawę. Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, starszych z niepełnosprawnością intelektualną, a także dla osób z dyskalkulią lub akalkulią.

    Cena:299.00
  • Zestaw gier Game, Set & Match

    Game, Set & Match - zestaw gier aktywizujących

    Game, Set & Match jest zestawem gier dla małych dzieci i osób z trudnościami w uczeniu się. Oprogramowanie zawiera przyjazną grafikę, prosty interfejs i atrakcyjne animacje.

    Gry mogą być obsługiwane za pomocą tradycyjnej myszki i klawiatury, a także za pomocą ekranu dotykowego, jednego lub dwóch klawiszy (spacja i/lub enter).

    Cena:349.00
  • Zestaw czterech gier OOOps!

    OOOps! - kolekcja czterech gier

    Kolekcja czterech gier arkadowych. Można grać z pomocą myszy lub przycisku. Wysokiej jakości grafika i animacje zainteresują uczniów w każdym wieku. Do wyboru: balon, statek kosmiczny, samochód lub łódź podwodna. Celem gry jest zebranie tak wielkiej liczby kryształów, jak to możliwe bez napotkania na przeszkodę.

    Cena:349.00
  • Program do nauki obsługi myszy CatchMe

    CatchMe - nauka obsługi myszy komputerowej

    CatchMe jest prostym w obsłudze i kreatywnym programem do swobodnej nauki obsługi myszy komputerowej. Celem jest opanowanie najważniejszych czynności myszy (ruch, klikanie lewym przyciskiem, podwójne kliknięcie, kliknij-przeciągnij-kliknij, przeciągnij i upuść). Poza tym szereg ćwiczeń wspomaga naukę rozpoznawania i kojarzenia kolorów, kształtów, liczb, liter.

    Cena:349.00
  • Oprogramowanie Autilius Wspólna Uwaga

    Autilius Wspólna Uwaga - wsparcie dzieci z autyzmem

    Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z autyzmem.

    Program powstał z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat, ale może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi.

    Program składa się z sześciu gier, które wspierają naukę podążania za gestem wskazywania, kierunkiem głowy i wzroku oraz inicjowania kontaktu.

    Cena:359.00