oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

Sortuj wg:
  • Oprogramowanie Plazma

    Plazma - oprogramowanie aktywizujące

    Plazma została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku. Jest to program podobny do Ameby, ale łatwiejszy do zrozumienia.

    Autorzy tworząc Plazmę mieli na myśli dzieci. Mogą jednak używać jej również dorośli! Wiele grafik i aktywności Plazmy jest odpowiednich dla starszych użytkowników.

    Cena:99.00
  • Zabawy edukacyjne Policzmy

    Policzmy - doskonalenie umiejęctności liczenia

    Liczenie na konkretach, porównywanie, rozpoznawanie liczb – te i wiele innych umiejętności dziecko doskonali podczas pracy z programem Policzmy. Kolorowa grafika i atrakcyjna forma gier zachęcają dziecko do nauki przez zabawę. Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, starszych z niepełnosprawnością intelektualną, a także dla osób z dyskalkulią lub akalkulią.

    Cena:299.00
  • Ogólnorozwojowe oprogramowanie Porusz Umysł

    Porusz Umysł - ogólnorozwojowy program edukacyjny

    Program Porusz umysł narodził się z wiedzy, doświadczeń w pracy i obserwacji rozwoju dzieci. Jest to program komputerowy wspomagający rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Kierowany jest do wszystkich w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały.

    Cena:79.00
  • Oprogramowanie PuzzleWorld

    PuzzleWorld - kolekcja puzzli

    PuzzleWorld jest kolekcją dobrze znanych puzzli w wersji komputerowej. Zawiera setki rysunków i zdjęć, które można układać. W programie można również wykorzystać własne zdjęcia.

    Wirtualne puzzle zostały zaprojektowana szczególnie dla dzieci, które ze względu na dysfunkcję lub niepełnosprawność nie mają możliwości układać tradycyjnych puzzli.

    Cena:459.00
  • Zestaw 21 ćwiczeń do nauki j. angielskiego Reading World

    Reading World - zestaw 21 ćwiczeń do nauki j. angielskiego

    Zestaw 21 ćwiczeń/gier do nauki języka angielskiego. Rozwija umiejętności czytania liter, rozpoznawania słów po angielsku.

    Różne ćwiczenia pozwalają na pracę z pojedynczymi literami, budowanie słów lub pracę z wyrazami. Program uczy kolejności alfabetycznej, kojarzenia obrazów z wyrazami.

    Cena:379.00
  • Oprogramowanie aktywizujące Splodge

    Splodge - program aktywizujący

    Splodge jest zabawnym programem aktywizującym, który umożliwia użytkownikowi umieszczanie na ekranie różnorodnych obrazków, przy akompaniamencie charakterystycznych dla nich odgłosów, rozwijając przy tym umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę. Wykorzystując mysz, przyciski, joystick, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Zrzut ekranu programu SwitchIt Sports Extra

    SwitchIt - programy do nauki pracy ze switchem

    Programy przeznaczone są dla początkującego użytkownika AT do nauki pracy ze switchem. Ciekawe scenki przydadzą się w czasie zajęć rewalidacyjnych, logopedycznych a fiszki w języku angielskim pomogą opanować słownictwo w zakresie wybranych sportów, związane z farmą i rolnictwem, z nawykami higienicznymi i ze świętami Bożego Narodzenia.

    zapytaj o cenę
  • Oprogramowanie SwitchTrainer

    SwitchTrainer - oprogramowanie uczące korzystania z przycisków

    Został zaprojektowany z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością ruchową. Pomocny będzie zarówno dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, problemami w uczeniu się oraz dla osób w normie intelektualnej. Poza dobrą zabawą, program uczy jak posługiwać się dwoma przyciskami, tak, aby obsługa gier i programów mających opcję skanowania, była dla użytkownika prostym zadaniem.

    Cena:449.00
  • Zabawy edukacyjne

    Zabawy edukacyjne

    Zabawy edukacyjne na płytach CD: Tangram, Słoneczne układanki, Zimowe układanki, Gwiazdkowe układanki, Kartki świąteczne, Kolorowanki, Układanki-dobieranki (1, 2, 3).

    Cena dotyczy jednego programu.

    Programy te nie wymagają instalacji.

    Cena:20.00
  • Oprogramowanie Zabawy z literkami

    Zabawy z literkami - program do nauki liter

    Zabawy z literkami to oprogramowanie przeznaczone do nauki liter alfabetu, wspomagania nauki czytania i pisania. Składa się z 12 różnych ćwiczeń o bogatej grafice, wspieranych animacjami i dźwiękiem. W programie zawarte są zadania polegające na: uzupełnianiu brakujących liter alfabetu, układaniu wyrazów, odszukiwaniu liter pasujących do wyrazu, podpisywaniu obrazków i wiele innych.

    Cena:379.00