komunikacja alternatywna

W tej kategorii prezentujemy, zapewniający osobom mającym problemy z komunikowaniem się, sprzęt i oprogramowanie do tak zwanej komunikacji alternatywnej, a także oprogramowanie aktywizujące dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.

  • przyciski i interfejsy

    Specjalne przyciski i interfejsy mają służyć osobom niepełnosprawnym ruchowo do sterowania urządzeniami, albo zastępują przyciski myszy komputerowej. Bardzo często używa się ich jako uzupełnienie urządzeń zastępujących myszkę.

  • komunikatory

    Komunikatory to urządzenia, których zadaniem jest zapewnić komunikację osoby niepełnosprawnej z otoczeniem. Są to urządzenia niezależne od komputera, mające za zadanie wspomóc komunikację. Nagrywa się na nie wiadomości (słowa, zdania), które można następnie odtworzyć poprzez naciśnięcie przycisku. Każdy komunikat może być odtwarzany dowolną ilość razy.

    Komunikatory mogą zawierać od jednej po kilkaset wiadomości. Dzięki tym urządzeniom osoby niemówiące lub mające problemy z mową mogą przekazać istotne informacje np. o sobie, o ważnych wydarzeniach, wyrażać swoje potrzeby, pragnienia, emocje, myśli, czy uczestniczyć w dyskusji. Ponadto komunikatory pozwalają na weryfikację wiedzy. Dzięki nim uczniowie mogą odpowiadać na lekcjach, zwiększają autonomię.

  • oprogramowanie wspomagające komunikację

    Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.

    Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.

     

  • syntezatory mowy

  • oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

    Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

    Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

    Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

  • oprogramowanie wspomagające naukę sterowania wzrokiem

    Dla niektórych osób niepełnosprawnych sterowanie wzrokiem jest jedynym sposobem, aby w pełni realizować wszystkie funkcje myszki czyli obsługiwać komputer zyskując w ten sposób większą niezależność. Jednak sterowania komputerem za pomocą wzroku trzeba się nauczyć. Do tego celu przeznaczone jest specjalne oprogramowanie, które wspomaga doskonalenie kolejnych umiejętności sterowania myszką za pomocą wzroku: od przesuwania kursora, pojedynczych i podwójnych kliknięć, po przeciąganie obiektów i realizację wszystkich funkcji myszki.

    Opanowanie umiejętności sterowania komputerem za pomocą wzroku zapewnia osobie z niepełnosprawnością ruchową większą niezależność, pozwalając na uczestnictwo w życiu społecznym: zabawę, naukę, pracę i co najważniejsze komunikację. Ponadto oprogramowanie to zawiera również narzędzie analizy pozwalające na zapisanie w postaci nagrań czy wykresów wyników sterowania. Takie narzędzie umożliwia ocenę i analizę procesu nabywania kolejnych umiejętności sterowania wzrokiem przez użytkownika, stanowiąc doskonałe uzupełnienie i wsparcie pracy nauczyciela czy terapeuty.

Strony:
Sortuj wg:
  • Oprogramowanie Zabawy z literkami

    Zabawy z literkami - program do nauki liter

    Zabawy z literkami to oprogramowanie przeznaczone do nauki liter alfabetu, wspomagania nauki czytania i pisania. Składa się z 12 różnych ćwiczeń o bogatej grafice, wspieranych animacjami i dźwiękiem. W programie zawarte są zadania polegające na: uzupełnianiu brakujących liter alfabetu, układaniu wyrazów, odszukiwaniu liter pasujących do wyrazu, podpisywaniu obrazków i wiele innych.

    Cena:379.00
  • Zestaw 21 ćwiczeń do nauki j. angielskiego Reading World

    Reading World - zestaw 21 ćwiczeń do nauki j. angielskiego

    Zestaw 21 ćwiczeń/gier do nauki języka angielskiego. Rozwija umiejętności czytania liter, rozpoznawania słów po angielsku.

    Różne ćwiczenia pozwalają na pracę z pojedynczymi literami, budowanie słów lub pracę z wyrazami. Program uczy kolejności alfabetycznej, kojarzenia obrazów z wyrazami.

    Cena:379.00
  • Ćwiczenia z liczbami od 1 - 20

    123 - ćwiczenia z liczbami od 1 - 20

    123 to program wymyślony do ćwiczenia z liczbami od 1 do 20. Zawiera 10 zabawnych ćwiczeń, utrwalających umiejętności liczenia do 20. Można z nim ćwiczyć dodawanie, odejmowanie z pomocą wielu animacji, muzyki i niespodzianek! Program 123 jest odpowiedni do początkowej edukacji matematycznej, dla edukacji specjalnej i przedszkolnej.

    Cena:379.00
  • Odbiornik SimplyWorks

    SimplyWorks odbiornik/odbiornik 2

    SimplyWorks odbiornik to interfejs, umożliwiający połączenie komputera z 6 różnego rodzaju przyciskami. Dedykowany do podłączenia SimplyWorks Switch (125 lub 75). SimplyWorks odbiornik, łączy się bezprzewodowo z przyciskami.

    Cena:399.00
  • Simply Works - odbiornik Micro

    SimplyWorks - odbiornik Micro

    Odbiornik Micro to interfejs, umożliwiający połączenie komputera z nawet sześcioma bezprzewodowymi przyciskami. Dedykowany do podłączenia SimplyWorks Switch (125 lub 75).

    Cena:399.00
  • Przyciski Buddy Buttons

    Buddy Buttons - przycisk

    Przyciski Buddy Buttons można wykorzystać do uruchamiania albo zatrzymywania urządzenia elektronicznego (łącznie z zabawkami) albo zamiast kliknięcia w komputerze (z programami skanującymi).

    Cena:409.00
  • Przycisk PicturePlate Switch

    PicturePlate Switch - przycisk

    Prosty w użyciu przycisk, który można łatwo aktywować, niewielką siłą nacisku. Aktywacja przycisku sygnalizowana jest poprzez kliknięcie. Umożliwia uruchomianie rożnego rodzaju urządzeń wspomagających komunikację alternatywną oraz innych urządzeń.

    Cena:419.00
  • Pablo - komputerowa kolorowanka

    Pablo - komputerowa kolorowanka

    Pablo to komputerowa kolorowanka, której zaletą jest możliwość wykonywania ćwiczeń za pomocą funkcji skanowania. Dla dzieci i osób, które nie mogą malować rękami, PABLO nadaje się jako odpowiedni środek zastępczy do malowania na komputerze. Za pomocą programu można malować i przemalowywać rysunki. Z pudełka z farbami można wybrać wszystkie lub tylko niektóre kolory.

    Cena:419.00
  • Oprogramowanie PuzzleWorld

    PuzzleWorld - kolekcja puzzli

    PuzzleWorld jest kolekcją dobrze znanych puzzli w wersji komputerowej. Zawiera setki rysunków i zdjęć, które można układać. W programie można również wykorzystać własne zdjęcia.

    Wirtualne puzzle zostały zaprojektowana szczególnie dla dzieci, które ze względu na dysfunkcję lub niepełnosprawność nie mają możliwości układać tradycyjnych puzzli.

    Cena:459.00
  • Oprogramowanie SwitchTrainer

    SwitchTrainer - oprogramowanie uczące korzystania z przycisków

    Został zaprojektowany z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością ruchową. Pomocny będzie zarówno dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, problemami w uczeniu się oraz dla osób w normie intelektualnej. Poza dobrą zabawą, program uczy jak posługiwać się dwoma przyciskami, tak, aby obsługa gier i programów mających opcję skanowania, była dla użytkownika prostym zadaniem.

    Cena:479.00
  • Kolekcja gier PlayWithMe

    PlayWithMe - kolekcja sześciu gier

    PlayWithMe to kolekcja sześciu gier ćwiczących umiejętności współpracy oraz rywalizacji: program opiera się na koncepcji wdrażania nie tylko do gry w pojedynkę (przeciwko komputerowi), ale również do wspólnej gry z drugą osobą. W niektórych grach gracze będą grać przeciwko sobie a w innych współpracować aby wygrać. Poszczególne gry mogą być obsługiwane za pomocą jednego lub dwóch przycisków.

    Cena:479.00
  • Przycisk SimplyWorks<sup>®</sup> Switch 125 dostępny jest w czterech kolorach

    SimplyWorks® Switch 125 - niski przycisk bezprzewodowy

    SimplyWorks® Switch 125 jest bezprzewodowym, niskim przyciskiem o średnicy 125mm, zapewniającym pełen komfort używania. Do jego działania wymagany jest odbiornik SimpyWorks lub odbiornik micro SymplyWorks.

    Cena:499.00