komunikacja alternatywna

W tej kategorii prezentujemy, zapewniający osobom mającym problemy z komunikowaniem się, sprzęt i oprogramowanie do tak zwanej komunikacji alternatywnej, a także oprogramowanie aktywizujące dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.

  • przyciski i interfejsy

    Specjalne przyciski i interfejsy mają służyć osobom niepełnosprawnym ruchowo do sterowania urządzeniami, albo zastępują przyciski myszy komputerowej. Bardzo często używa się ich jako uzupełnienie urządzeń zastępujących myszkę.

  • komunikatory

    Komunikatory to urządzenia, których zadaniem jest zapewnić komunikację osoby niepełnosprawnej z otoczeniem. Są to urządzenia niezależne od komputera, mające za zadanie wspomóc komunikację. Nagrywa się na nie wiadomości (słowa, zdania), które można następnie odtworzyć poprzez naciśnięcie przycisku. Każdy komunikat może być odtwarzany dowolną ilość razy.

    Komunikatory mogą zawierać od jednej po kilkaset wiadomości. Dzięki tym urządzeniom osoby niemówiące lub mające problemy z mową mogą przekazać istotne informacje np. o sobie, o ważnych wydarzeniach, wyrażać swoje potrzeby, pragnienia, emocje, myśli, czy uczestniczyć w dyskusji. Ponadto komunikatory pozwalają na weryfikację wiedzy. Dzięki nim uczniowie mogą odpowiadać na lekcjach, zwiększają autonomię.

  • oprogramowanie wspomagające komunikację

    Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.

    Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.

     

  • syntezatory mowy

  • oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

    Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

    Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

    Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

  • oprogramowanie wspomagające naukę sterowania wzrokiem

    Dla niektórych osób niepełnosprawnych sterowanie wzrokiem jest jedynym sposobem, aby w pełni realizować wszystkie funkcje myszki czyli obsługiwać komputer zyskując w ten sposób większą niezależność. Jednak sterowania komputerem za pomocą wzroku trzeba się nauczyć. Do tego celu przeznaczone jest specjalne oprogramowanie, które wspomaga doskonalenie kolejnych umiejętności sterowania myszką za pomocą wzroku: od przesuwania kursora, pojedynczych i podwójnych kliknięć, po przeciąganie obiektów i realizację wszystkich funkcji myszki.

    Opanowanie umiejętności sterowania komputerem za pomocą wzroku zapewnia osobie z niepełnosprawnością ruchową większą niezależność, pozwalając na uczestnictwo w życiu społecznym: zabawę, naukę, pracę i co najważniejsze komunikację. Ponadto oprogramowanie to zawiera również narzędzie analizy pozwalające na zapisanie w postaci nagrań czy wykresów wyników sterowania. Takie narzędzie umożliwia ocenę i analizę procesu nabywania kolejnych umiejętności sterowania wzrokiem przez użytkownika, stanowiąc doskonałe uzupełnienie i wsparcie pracy nauczyciela czy terapeuty.

Strony:
Sortuj wg:
  • Komunikator QuickTalker 23

    QuickTalker 23 - komunikator na 23 wiadomości na 5 poziomach

    Komunikator, dzięki któremu można nagrać 23 komunikaty na 5 poziomach. Trzy komunikaty w górnym rzędzie są takie same dla wszystkich poziomów. Poziomy zapewniają możliwość nagrania serii komunikatów do wykorzystania w różnym czasie lub dotyczących różnych aktywności.

    Cena:1199.00
  • Stelaż na biurko REHAdapt

    Stelaż na biurko REHAdapt

    Stelaż, który pozwala na zamontowanie urządzenia i postawienie go na biurku. Szeroki zakres regulacji, wysokości (od 0,5 cm do 24 cm) oraz kąta nachylenia zamontowanego urządzenia.  Stelaż wyposażony w specjalną nóżkę antypoślizgową.

    Cena:2999.00
  • klucz USB Symbol for Windows

    Symbol for Windows – klucz USB

    Klucz sprzętowy jest niezbędny wtedy, kiedy Użytkownik Symbol for Windows zamierza przenosić się pomiędzy komputerami. Każdy moduł programu Symbol for Windows może być aktywowany poprzez klucz USB, który zapewnia dostęp do programu powołanej osobie, stanowi więc zabezpieczenie przed nieuprawnionym użyciem oprogramowania.

    Cena:129.00
  • BIGmack widziany z boku

    BIGmack - komunikator na wiadomość do 120 sek.

    Komunikator z dużą powierzchnią aktywacji, na który można nagrać i odtwarzać wiadomość trwającą do 120 sekund. Ze względu na duży rozmiar szczególnie pomocny w komunikacji osobom z niepełnosprawnością ruchową, z zaburzeniami widzenia lub z niepełnosprawnością intelektualną.

    Cena:999.00
  • Pablo - komputerowa kolorowanka

    Pablo - komputerowa kolorowanka

    Pablo to komputerowa kolorowanka, której zaletą jest możliwość wykonywania ćwiczeń za pomocą funkcji skanowania. Dla dzieci i osób, które nie mogą malować rękami, PABLO nadaje się jako odpowiedni środek zastępczy do malowania na komputerze. Za pomocą programu można malować i przemalowywać rysunki. Z pudełka z farbami można wybrać wszystkie lub tylko niektóre kolory.

    Cena:419.00
  • Pojedyncze ramię ModularHose

    Pojedyncze ramię ModularHose

    Pojedyncze, elastyczne mocowanie o długości 35 cm z możliwością jego wygięcia w różnym kierunku. Dodatkowo ramię wyposażone jest w specjalne klamry pozwalające na jego przytwierdzenie np. do blatu stołu, przy łóżku.

    Cena:699.00
  • Logo aplikacji Snap Scene

    Snap Scene - aplikacja do etykietowania zdjęć

    Zrób zdjęcie i oznacz je odpowiednimi etykietami dźwiękowymi, aby umożliwić dziecku  natychmiastową komunikację. Dzięki Snap Scene każda chwila codziennego życia może stać się niepowtarzalną okazją do nauki porozumiewania się, nauki mowy i języka.

    Cena:299.00
  • Przycisk i interfejs Switch Click USB

    Switch Click USB - mały przycisk i interfejs w jednym

    Switch Click to trwały przycisk i interfejs w jednym, który można podłączyć bezpośrednio do komputera. Naciskając Switch Click wysyłamy informację o kliknięciu lewym przyciskiem myszy.

    Cena:799.00
  • Program aktywizujący A-Maze-Ing

    A-Maze-Ing - program aktywizujący

    A-Maze-Ing jest programem aktywizującym, dzięki któremu użytkownik rozwija umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę polegającą na przemierzaniu labiryntów. Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Trzypoziomowy komunikator BIG Step-by-Step

    BIG Step-by-Step - komunikator z 3 poziomami

    Komunikator, który pozwala nagrać szereg komunikatów na trzech poziomach, odtwarzanych później sekwencyjnie, po każdorazowym naciśnięciu przycisku. Dzięki przełącznikowi poziomów (3 poziomy) można przygotować sekwencje na różne pory dnia, lub na typowe sytuacje. Łączna długość sekwencji na wszystkich poziomach wynosi 240 sekund.

    Cena:1399.00
  • Aplikacja Boardmaker & Speaking Dynamically Pro

    Boardmaker & Speaking Dynamically Pro - program do tworzenia interaktywnych tablic

    Boardmaker & Speaking Dynamically Pro to program wspierający komunikację alternatywną, służy do tworzenia interaktywnych plansz komunikacyjnych, materiałów edukacyjnych: nakładek, kart pracy, planów dnia, plansz zadaniowych z możliwością ich wydruku i wykorzystania bezpośrednio przy użyciu komputera.

    Cena:3449.00
  • Przycisk bezprzewodowy Jelly Beamer

    Jelly Beamer - przycisk bezprzewodowy 6,3cm

    Jelly Beamer to przycisk umożliwiający bezprzewodowe sterowanie komputerem, urządzeniami elektrycznymi oraz zabawkami, z odległości do 9 metrów. Składa się z dwóch urządzeń: nadajnika i odbiornika.

    Cena:1699.00