komunikacja alternatywna

W tej kategorii prezentujemy, zapewniający osobom mającym problemy z komunikowaniem się, sprzęt i oprogramowanie do tak zwanej komunikacji alternatywnej, a także oprogramowanie aktywizujące dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.

  • przyciski i interfejsy

    Specjalne przyciski i interfejsy mają służyć osobom niepełnosprawnym ruchowo do sterowania urządzeniami, albo zastępują przyciski myszy komputerowej. Bardzo często używa się ich jako uzupełnienie urządzeń zastępujących myszkę.

  • komunikatory

    Komunikatory to urządzenia, których zadaniem jest zapewnić komunikację osoby niepełnosprawnej z otoczeniem. Są to urządzenia niezależne od komputera, mające za zadanie wspomóc komunikację. Nagrywa się na nie wiadomości (słowa, zdania), które można następnie odtworzyć poprzez naciśnięcie przycisku. Każdy komunikat może być odtwarzany dowolną ilość razy.

    Komunikatory mogą zawierać od jednej po kilkaset wiadomości. Dzięki tym urządzeniom osoby niemówiące lub mające problemy z mową mogą przekazać istotne informacje np. o sobie, o ważnych wydarzeniach, wyrażać swoje potrzeby, pragnienia, emocje, myśli, czy uczestniczyć w dyskusji. Ponadto komunikatory pozwalają na weryfikację wiedzy. Dzięki nim uczniowie mogą odpowiadać na lekcjach, zwiększają autonomię.

  • oprogramowanie wspomagające komunikację

    Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.

    Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.

     

  • syntezatory mowy

  • oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

    Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

    Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

    Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

  • oprogramowanie wspomagające naukę sterowania wzrokiem

    Dla niektórych osób niepełnosprawnych sterowanie wzrokiem jest jedynym sposobem, aby w pełni realizować wszystkie funkcje myszki czyli obsługiwać komputer zyskując w ten sposób większą niezależność. Jednak sterowania komputerem za pomocą wzroku trzeba się nauczyć. Do tego celu przeznaczone jest specjalne oprogramowanie, które wspomaga doskonalenie kolejnych umiejętności sterowania myszką za pomocą wzroku: od przesuwania kursora, pojedynczych i podwójnych kliknięć, po przeciąganie obiektów i realizację wszystkich funkcji myszki.

    Opanowanie umiejętności sterowania komputerem za pomocą wzroku zapewnia osobie z niepełnosprawnością ruchową większą niezależność, pozwalając na uczestnictwo w życiu społecznym: zabawę, naukę, pracę i co najważniejsze komunikację. Ponadto oprogramowanie to zawiera również narzędzie analizy pozwalające na zapisanie w postaci nagrań czy wykresów wyników sterowania. Takie narzędzie umożliwia ocenę i analizę procesu nabywania kolejnych umiejętności sterowania wzrokiem przez użytkownika, stanowiąc doskonałe uzupełnienie i wsparcie pracy nauczyciela czy terapeuty.

Strony:
Sortuj wg:
  • Przycisk PicturePlate Switch

    PicturePlate Switch - przycisk

    Prosty w użyciu przycisk, który można łatwo aktywować, niewielką siłą nacisku. Aktywacja przycisku sygnalizowana jest poprzez kliknięcie. Umożliwia uruchomianie rożnego rodzaju urządzeń wspomagających komunikację alternatywną oraz innych urządzeń.

    Cena:419.00
  • Bardzo czuły przycisk Piko Button 30 - bardzo czuły przycisk 29 mm

    Piko Button 30 - bardzo czuły przycisk 29 mm

    Okrągły przycisk o średnicy 29 mm, bardzo czuły na dotyk, może być aktywowany poprzez delikatny nacisk nawet jednym palcem.

    Cena:449.00
  • Bardzo czułyprzycisk Piko Button 50

    Piko Button 50 - bardzo czuły przycisk 49 mm

    Okrągły przycisk o średnicy 49 mm, bardzo czuły na dotyk, może być aktywowany poprzez delikatny nacisk nawet jednym palcem.

    Cena:449.00
  • Urządzenie z pięcioma przyciskami Piko Five Action Switch

    Piko Five Action Switch - urządzenie z pięcioma przyciskami

    Okrągłe urządzenie o średnicy 50 mm z pięcioma różnokolorowymi przyciskami. Każdy ma średnicę ok 8 mm i służy do przesuwania kursora myszy w czterech różnych kierunkach, zatwierdzanych środkowym przyciskiem.

    Cena:1129.00
  • Podwójny przycisk PikoDual 30

    PikoDual 30 - podwójny przycisk

    Zestaw dwóch bardzo trwałych i czułych przycisków, które realizują funkcję lewego oraz prawego przycisku myszy. Średnica jednego przycisku to ok. 29 mm. Oba przyciski umieszczone są na jednej podstawce w odległości około 3 mm od siebie.

    Cena:749.00
  • Podwójny przycisk PikoDual 50

    PikoDual 50 - podwójny przycisk

    Zestaw dwóch bardzo trwałych i czułych przycisków, które realizują funkcję lewego oraz prawego klawisza myszy. Średnica jednego przycisku to ok. 49 mm. Oba przyciski umieszczone są na jednej podstawce w odległości około 3 mm od siebie.

    Cena:799.00
  • przycisk aktywowany delikatnym dotknięciem Pillow Switch

    Pillow Switch - przycisk aktywowany delikatnym dotknięciem

    Pillow Switch, dzięki specjalnej piance jest tak delikatny w dotyku, że świetnie nadaje się do obsługiwania go za pomocą przyłożonego do niego policzka czy głowy. W łatwy sposób można go przytwierdzić do oparcia fotela lub poduszki, równie łatwo można go przenieść w inne miejsce.

    Cena:569.00
  • Oprogramowanie terapeutyczne Play Attention

    Play Attention - wsparcie terapii zaburzeń uwagi

    Play Attention – Zasilany umysłem, sterowany koncentracją

    Play Attention jest systemem wykorzystującym zapis fal mózgowych do wspierania terapii zaburzeń uwagi oraz innych deficytów funkcji poznawczych, szczególnie cennym w przypadku osób cierpiących na ADHD i ADD.

    Cena:14999.00
  • Kolekcja gier PlayWithMe

    PlayWithMe - kolekcja sześciu gier

    PlayWithMe to kolekcja sześciu gier ćwiczących umiejętności współpracy oraz rywalizacji: program opiera się na koncepcji wdrażania nie tylko do gry w pojedynkę (przeciwko komputerowi), ale również do wspólnej gry z drugą osobą. W niektórych grach gracze będą grać przeciwko sobie a w innych współpracować aby wygrać. Poszczególne gry mogą być obsługiwane za pomocą jednego lub dwóch przycisków.

    Cena:479.00
  • Oprogramowanie Plazma

    Plazma - oprogramowanie aktywizujące

    Plazma została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku. Jest to program podobny do Ameby, ale łatwiejszy do zrozumienia.

    Autorzy tworząc Plazmę mieli na myśli dzieci. Mogą jednak używać jej również dorośli! Wiele grafik i aktywności Plazmy jest odpowiednich dla starszych użytkowników.

    Cena:99.00
  • Podpórka pod ramię

    Podpórka pod ramię

    Ergonomicznie zaprojektowana podpórka, zapewniająca komfort pracy użytkownika komputera, nieograniczająca możliwości wykonywania ruchów. Ruchome przeguby pozwalają swobodnie poruszać ręką w poziomej płaszczyźnie. Podpórka pomaga zredukować napięcie mięśni, a przez to likwiduje drętwienie rąk, szyi i ramion.

    Cena:499.00
  • Podwójne ramię ModularHose

    Podwójne ramię ModularHose

    Elastyczne mocowanie do tabletu wyposażone w podwójne ramię o długości 45 cm z możliwością jego wygięcia w różnym kierunku oraz ze zintegrowaną podstawką do mocowania tabletu zapewniającą maksymalną stabilność oraz pozwalającą na obrócenie tabletu w poziomie i w pionie.

    Cena:999.00