W tej kategorii prezentujemy, zapewniający osobom mającym problemy z komunikowaniem się, sprzęt i oprogramowanie do tak zwanej komunikacji alternatywnej, a także oprogramowanie aktywizujące dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Specjalne przyciski i interfejsy mają służyć osobom niepełnosprawnym ruchowo do sterowania urządzeniami, albo zastępują przyciski myszy komputerowej. Bardzo często używa się ich jako uzupełnienie urządzeń zastępujących myszkę.
Komunikatory to urządzenia, których zadaniem jest zapewnić komunikację osoby niepełnosprawnej z otoczeniem. Są to urządzenia niezależne od komputera, mające za zadanie wspomóc komunikację. Nagrywa się na nie wiadomości (słowa, zdania), które można następnie odtworzyć poprzez naciśnięcie przycisku. Każdy komunikat może być odtwarzany dowolną ilość razy.
Komunikatory mogą zawierać od jednej po kilkaset wiadomości. Dzięki tym urządzeniom osoby niemówiące lub mające problemy z mową mogą przekazać istotne informacje np. o sobie, o ważnych wydarzeniach, wyrażać swoje potrzeby, pragnienia, emocje, myśli, czy uczestniczyć w dyskusji. Ponadto komunikatory pozwalają na weryfikację wiedzy. Dzięki nim uczniowie mogą odpowiadać na lekcjach, zwiększają autonomię.
Oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone jest dla osób mających problemy z mówieniem. Oprogramowanie można zainstalować na komputerze, tablecie, telefonie dzięki czemu urządzenia te stają się narzędziem komunikacji. Bazy symboli sprawiają, że programy te są dostępne również dla osób nie potrafiących czytać i pisać. Syntezator mowy pozwala zaś osobie niemówiącej na głosowe wyrażanie swoich emocji, potrzeb, opinii, poglądów oraz dyskusje na dowolne tematy.
Różne opcje dostępu do programów za pomocą myszki, klawiatury, ekranu dotykowego, pojedynczego przycisku, sterowania wzrokiem sprawiają, że aplikacje te mogą być obsługiwane przez osoby z różnymi dysfunkcjami. Bogactwo funkcji sprawia, że programy te są nieocenionym narzędzie współpracy nauczyciela i niepełnosprawnego ucznia.
Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.
Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.
Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Dla niektórych osób niepełnosprawnych sterowanie wzrokiem jest jedynym sposobem, aby w pełni realizować wszystkie funkcje myszki czyli obsługiwać komputer zyskując w ten sposób większą niezależność. Jednak sterowania komputerem za pomocą wzroku trzeba się nauczyć. Do tego celu przeznaczone jest specjalne oprogramowanie, które wspomaga doskonalenie kolejnych umiejętności sterowania myszką za pomocą wzroku: od przesuwania kursora, pojedynczych i podwójnych kliknięć, po przeciąganie obiektów i realizację wszystkich funkcji myszki.
Opanowanie umiejętności sterowania komputerem za pomocą wzroku zapewnia osobie z niepełnosprawnością ruchową większą niezależność, pozwalając na uczestnictwo w życiu społecznym: zabawę, naukę, pracę i co najważniejsze komunikację. Ponadto oprogramowanie to zawiera również narzędzie analizy pozwalające na zapisanie w postaci nagrań czy wykresów wyników sterowania. Takie narzędzie umożliwia ocenę i analizę procesu nabywania kolejnych umiejętności sterowania wzrokiem przez użytkownika, stanowiąc doskonałe uzupełnienie i wsparcie pracy nauczyciela czy terapeuty.
1-2-3 Paint jest wspaniałym programem dla wszystkich uczniów lubiących kolorować. Wypełnienie obrazu, zgodnie z zadanym wzorem, nagradzane jest animacją i dźwiękiem co zwiększa zainteresowanie dziecka i dodatkowo je motywuje.
Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.
123 to program wymyślony do ćwiczenia z liczbami od 1 do 20. Zawiera 10 zabawnych ćwiczeń, utrwalających umiejętności liczenia do 20. Można z nim ćwiczyć dodawanie, odejmowanie z pomocą wielu animacji, muzyki i niespodzianek! Program 123 jest odpowiedni do początkowej edukacji matematycznej, dla edukacji specjalnej i przedszkolnej.
A-Maze-Ing jest programem aktywizującym, dzięki któremu użytkownik rozwija umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę polegającą na przemierzaniu labiryntów. Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.
AMAneo BTi to pierwszy na świecie adapter myszy przeznaczony do urządzeń typu iPad oraz iPhone. Adapter pozwala na obsługę urządzeń z systemem iOS za pomocą dowolnej myszy lub urządzenia alternatywnego takiego jak trackball, joystick, mysz nagłowna itp.
Program ALFABET to multimedialne zabawy na materiale obrazkowym, literowym, wyrazowym z jednoczesnymi zabawami dźwiękami mowy (głoskami). Zawiera obrazkowo-dźwiękową naukę liter i wyrazów, identyfikowania ich z głoskami. Powstał z myślą o zastosowaniu go jako pomocy dydaktycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do rozwijania gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania.
All Turn It Spinner pod trudną nazwą kryje się świetna zabawa, loteryjka obrazkowa. Można obsługiwać ją za pomocą przycisku zewnętrznego. Gra wspiera integrację uczniów niepełnosprawnych. Dzięki All Turn It Spinner można grać w kości, koło fortuny i wiele innych gier opierających się na zasadzie loteryjki obrazkowej.
Ameba została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku.
Autorzy tworząc Amebę mieli na myśli dzieci. Wiele grafik i aktywności Ameby jest jednak odpowiednich dla starszych użytkowników.
Prosty komunikator z możliwością nagrania 24 komunikatów o łącznej długości 240 sekund. Możesz trzymać komunikator w obu rękach i aktywować komunikaty kciukiem lub używać komunikatora gdy jest on położony na stoliku.
Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z autyzmem.
Program powstał z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat, ale może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi.
Program składa się z sześciu gier, które wspierają naukę podążania za gestem wskazywania, kierunkiem głowy i wzroku oraz inicjowania kontaktu.
Komunikator, który pozwala nagrać szereg komunikatów na trzech poziomach, odtwarzanych później sekwencyjnie, po każdorazowym naciśnięciu przycisku. Dzięki przełącznikowi poziomów (3 poziomy) można przygotować sekwencje na różne pory dnia, lub na typowe sytuacje. Łączna długość sekwencji na wszystkich poziomach wynosi 240 sekund.
Komunikator z dużą powierzchnią aktywacji, na który można nagrać i odtwarzać wiadomość trwającą do 120 sekund. Ze względu na duży rozmiar szczególnie pomocny w komunikacji osobom z niepełnosprawnością ruchową, z zaburzeniami widzenia lub z niepełnosprawnością intelektualną.
BJ Click posiada cztery wejścia na przyciski, które mają odpowiadać za ruch kursora, oraz dwa dodatkowe na przyciski, które mają odpowiadać za wybrane akcje. Przyciski dostępne osobno.
BJ Control USB umożliwia sterowanie dowolnym urządzeniem w domu z poziomu komputera. BJ Control USB to pilot, który dzięki podczerwieni zapewni Tobie możliwość obsługi dowolnych urządzeń działających na pilota. Jeśli dołączy się do tego odpowiednie akcesoria można sterować światłami, łóżkiem, żaluzjami czy otwieraniem i zamykanie drzwi oraz alarmem.
BJ Participation Box pozwala na sterowanie urządzeniami elektrycznymi za pomocą przycisku. Wystarczy podłączyć wybrane urządzenie do gniazdka BJ Participation Box, a przycisk do wejścia typu jack.
Przycisk BJ Sensitive Dual Switch posiada podwójny czujnik, wykrywający ruch w dwóch kierunkach. Zaprojektowany jest tak, by reagować na delikatny ruch i krótkie bodźce, takie jak ruch języka, policzka, podbródka czy palca. BJ Sensitive Dual to dwa przyciski w jednym!
BJ ToyBox pozwala na sterowanie czterema zabawkami lub innymi urządzeniami obsługiwanymi za pomocą przycisków. Posiada cztery wejścia do przycisków, które mogą być kontrolowane za pomocą dołączonego oprogramowania lub programu The Grid 2.
BJ Wobble Switch jest ruchomą, miłą w dotyku rączką. Poruszona w dowolnym kierunku, aktywuje kliknięcie. Użytkownik słyszy przełączenie, a więc uzyskuje informacje, że przycisk został poprawnie użyty.
Produkt umożliwiający podłączenie przycisków do urządzeń zasilanych bateriami (na przykład zabawek).
Dzięki Battery Device Adapter użytkownicy przycisków mogą uruchamiać i sterować urządzeniami zasilanymi na baterie poprzez indywidualnie dobrany przycisk. Battery Device Adapter i ulubiona zabawka – dzięki takiemu zestawowi dziecko zyskuje poczucie sprawstwa i ogromną satysfakcję z możliwości włączania i wyłączania zabawek.
Łatwy do aktywacji komunikator z możliwością indywidualnego dostępu do trzech wiadomości.
W komunikatorze dostępne są dwa rodzaje odtwarzania: „pojedynczy komunikat” oraz „stuknij, aby odtworzyć”.
Dostępne są dwa tryby: poziomów oraz kroków . W trybie kroków można nagrać trzy rodzaje komunikatów. Każdy na dziesięć 6-cio sekundowych kroków. Po nagraniu można wybrać rodzaj komunikatów, a Użytkownik może je odtwarzać w sekwencji, jeden po drugim.
Przyciski AbleNet są zrobione z wytrzymałego na uderzenia tworzywa. Są wrażliwe na dotyk w każdym miejscu na powierzchni przełącznika. Nie jest więc konieczne centralne uderzanie w przełącznik. BigSwitch Twist ma średnicę 12,7 cm.
Podwójny, bezprzewodowy przycisk kompatybilny z tabletami, komputerami, notebookami z systemem OS X Mavericks oraz aplikacjami działającymi na iOS, OS X, Windows i Android.
Boardmaker & Speaking Dynamically Pro to program wspierający komunikację alternatywną, służy do tworzenia interaktywnych plansz komunikacyjnych, materiałów edukacyjnych: nakładek, kart pracy, planów dnia, plansz zadaniowych z możliwością ich wydruku i wykorzystania bezpośrednio przy użyciu komputera.
Boardmaker 7 to wspaniałe rozwiązanie dedykowane do edukacji specjalnej opartej na symbolach. W najnowszym oprogramowaniu zwiększono ilość symboli PCS aż do 45000 oraz, co istotne, dodano internetową wyszukiwarkę symboli.
Bookworm to idealne narzędzie pozwalające wprowadzić dziecko z niepełnosprawnością szczególnie z zaburzeniami mowy w świat książek. Jest prosty w obsłudze dla opiekuna czy nauczyciela, a także dla samego dziecka. Wystarczy nagrać ulubioną książkę dziecka strona po stronie na wymiennej karcie pamięci, aby mogło ono „czytać” ją samodzielnie.
Przyciski Buddy Buttons można wykorzystać do uruchamiania albo zatrzymywania urządzenia elektronicznego (łącznie z zabawkami) albo zamiast kliknięcia w komputerze (z programami skanującymi).
Candy Corn to niewielki przycisk zbliżeniowy, do aktywacji którego nie jest wymagana siła, wystarczy poruszyć dłonią lub inną częścią ciała w odległości ok. 10 mm od przycisku, aby go aktywować. Aktywacja przycisku sygnalizowana jest dźwiękiem oraz diodą.
CatchMe jest prostym w obsłudze i kreatywnym programem do swobodnej nauki obsługi myszy komputerowej. Celem jest opanowanie najważniejszych czynności myszy (ruch, klikanie lewym przyciskiem, podwójne kliknięcie, kliknij-przeciągnij-kliknij, przeciągnij i upuść). Poza tym szereg ćwiczeń wspomaga naukę rozpoznawania i kojarzenia kolorów, kształtów, liczb, liter.
Clicker 6 to narzędzie o udowodnionej skuteczności, które pomaga uczniom osiągnąć szybkie i trwałe efekty w nauce czytania i pisania. Program jest powszechnie stosowany na całym świecie w edukacji ogólnodostępnej jak również w edukacji uczniów z indywidualnymi potrzebami.
Komunikator, na który można nagrać jedną wiadomość trwającą maksymalnie 10 sekund. Jest zaopatrzony w klips dzięki któremu można go umieścić na pasku. Jego rozmiary i kształt czynią go poręcznym i wygodnym w użyciu.
Communicator 5 to specjalistyczne oprogramowanie zaprojektowane po to, aby wspomagać osoby w komunikacji. Aplikacja przeznaczona jest zarówno dla dorosłych, jak i dzieci z różną niepełnosprawnością. Funkcje komunikacji tekstowej, prostych klawiatur, predykcji oraz łatwej obsługi komputera sprawiają, że jest to doskonałe narzędzie dla osób ze specjalnymi potrzebami, potrafiących czytać i pisać.
Cosmo to wielokrotnie nagradzany system, który zmienia sposób, w jaki uczniowie mogą doskonalić swoje umiejętności motoryczne, poznawcze i komunikacyjne.
Wyświetlana pierwotnie cena dotyczy Cosmo Switch.
Produkt umożliwiający wprowadzenie różnych trybów działania do urządzeń zasilanych bateriami i aktywowanych przyciskami.
Kiedy osoba niepełnosprawna obsługuje przy pomocy przycisku urządzenie zasilane na baterie, dzięki Dual Switch Latch and Timer, może zaprogramować trzy tryby pracy urządzenia: sekundowy, minutowy i aktywny.
Zestaw materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną, przeznaczonych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Program składa się z 6 gier. Każda gra ma wiele poziomów i zawiera łatwe oraz trudniejsze aktywności. Gry nadają się dla dzieci od 4 roku życia. Pozwala wyrobić umiejętności użycia myszy i przycisku.
Eduterapeutica Dyskalkulia to multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny do pracy z uczniami klas 0–3, wykazującymi specyficzne trudności w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Program umożliwia przeprowadzenie oceny gotowości szkolnej oraz diagnozy ryzyka dyskalkulii. Bogata baza ćwiczeń oraz kart pracy zapewnia nauczycielom i specjalistom materiał do efektywnej i atrakcyjnej terapii ucznia.
Eduterapeutica Dysleksja to multimedialny program do pracy z dziećmi wykazującymi specyficzne trudności w nauce czytania i pisania, umożliwiający przeprowadzenie oceny gotowości szkolnej oraz oceny ryzyka dysleksji. Bogata baza ćwiczeń oraz kart pracy zapewnia nauczycielom i specjalistom materiał do efektywnej i atrakcyjnej terapii ucznia.
Eduterapeutica Logopedia to przyjazne i skuteczne narzędzie pracy logopedów i terapeutów. Multimedialny program diagnostyczno-terapeutyczny, wspierający specjalistów w skutecznym rozpoznawaniu wad wymowy i planowaniu indywidualnej terapii logopedycznej z wykorzystaniem bogatej bazy ćwiczeń interaktywnych, a także tradycyjnych pomocy dydaktycznych.
Program dostępny w wersji podstawowej i rozszerzonej.
Komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie jednego komunikatu o długości 10 sekund. Zaletą komunikatora jest duża powierzchnia aktywacji. Komunikator idealny do montowania na ścianie, jako „mówiący obrazek”, może być używany w pionie lub w poziomie.
Dwa bardzo czułe przyciski umieszczone na jednym przylepcu, który można owinąć dookoła palca. Przycisk są niezwykle czułe, dlatego też mogą być pomocne osobom z osłabioną siłą mięśni.
Fun Paint jest wspaniałym programem dla wszystkich uczniów lubiących kolorować. Wypełnienie obrazu kolorami, zgodnie z zadanym wzorem, nagradzane jest animacją i dźwiękiem, co zwiększa zainteresowanie dziecka i dodatkowo je motywuje.
Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.
Game, Set & Match jest zestawem gier dla małych dzieci i osób z trudnościami w uczeniu się. Oprogramowanie zawiera przyjazną grafikę, prosty interfejs i atrakcyjne animacje.
Gry mogą być obsługiwane za pomocą tradycyjnej myszki i klawiatury, a także za pomocą ekranu dotykowego, jednego lub dwóch klawiszy (spacja i/lub enter).
GoTalk 20+ to lekki, przenośny komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 100 komunikatów plus 5 komunikatów dodatkowych – stałych, czyli takich, które użytkownik zawsze musi mieć pod ręką, są one takie same na każdym poziomie nagrań.
GoTalk 4+ to lekki, przenośny komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 20 komunikatów plus 2 komunikaty dodatkowe – stałe, czyli takie, które użytkownik zawsze musi mieć pod ręką, są one takie same na każdym poziomie nagrań.
GoTalk 9+ to lekki, przenośny komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 45 komunikatów plus 3 komunikaty dodatkowe – stałe, czyli takie, które użytkownik zawsze musi mieć pod ręką, są one takie same na każdym poziomie nagrań.
GoTalk Button to poręczny, uniwersalny komunikator umożliwiający nagranie jednej wiadomości trwającej maksymalnie 10 s. W urządzeniu pod spodem znajduje się niewielki magnes, pozwalający umieścić go np. na lodówce.
Wygodna teczka/podpórka do urządzeń GoTalk 4+, GoTalk 9+ i GoTalk 20+. GoTalk Carry Stand może być wykorzystywana jako teczka zabezpieczająca do przechowywania komunikatora GoTalk jak również jako podpórka umożliwiająca postawienie komunikatora. Idealna do pracy w domu, w szkole oraz w celu ochrony komunikatora podczas przenoszenia.
Jest to prosty w użyciu, przenośny, solidny komunikator charakteryzujący się doskonałą jakością dźwięku, pozwalający na nagranie do 160 wiadomości. Komunikator wyposażony w specjalne diody LED stanowiące podpowiedź wizualną, opcje dodania 1,5 sekundowej podpowiedzi głosowej lub sygnalizacji dźwiękowej do każdej wiadomości, funkcje skanowania, a także możliwość podłączenia dodatkowych przycisków.
Cienki i lekki komunikator z możliwością nagrania jednej wiadomości trwającej maksymalnie 10 s. Posiada miejsce na umieszczenie opisu, symbolu do komunikatu.
GoTalk 9+Lite to lekki, przenośny komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 45 komunikatów plus 3 komunikaty dodatkowe – stałe, czyli takie, które użytkownik zawsze musi mieć pod ręką, są one takie same na każdym poziomie nagrań.
Grasp Switch, dzięki nietypowej budowie i sposobie aktywacji, może być stosowany przez osoby, które nie mogą naciskać okrągłych przycisków, a kontrolują zaciskanie dłoni.
Grid 3 to bardzo proste w obsłudze, posiadające nowoczesny interfejs oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną, pozwalające na komunikację za pomocą symboli, tekstu lub symboli i tekstu, a także syntezatora, posiada szereg funkcji ułatwiających obsługę komputera oraz umożliwiających sterowanie urządzeniami otoczenia takimi jak np. telewizor, telefon.
Grid for iPad to aplikacja przeznaczona na urządzenia z systemem iOS wspomagająca komunikację alternatywną, która pozwala wypowiadać się każdej osobie z problemami w komunikacji.
Happenings pomaga rozwijać umiejętności percepcji wzrokowej, używania przycisków i języka. Jest programem przyczynowo-skutkowym z piękną grafiką, animacją i nagrodami dźwiękowymi.
Budowanie obrazów odbywa się za pomocą przycisków, myszy lub klawiatury.
Program zawiera 6 aktywności przyczynowo-skutkowych. Program budzi zainteresowanie akcjami na ekranie, pozwala zrozumieć przyczynę i skutek, ćwiczyć uwagę i używanie przycisków. Obrazki są proste i łatwe.
Ustawienia pozwalają zmienić kolor tła, prędkość, wybór aktywności itp.
Hitch 2 to interfejs USB posiadający pięć wejść typu jack 3,5 mm dla zewnętrznych przycisków oraz jedno 9-pinowe wejście szeregowe umożliwiające podłączenie joysticka lub przełącznika. Korzystając z oprogramowania dedykowanego dla przycisków, użytkownicy mogą sterować komputerem, aktywnie uczyć się i dobrze bawić.
I-110 to nowoczesne, dedykowane urządzenie wspomagające komunikację alternatywną, bardzo wytrzymałe, wodoodporne oraz wstrząsoodporne, z dodatkowymi wbudowanymi głośnikami.
Attention and Looking, Exploring and Playing oraz Choosing and Learning. Wszystkie trzy program zawierają zestaw 54 fascynujących ćwiczeń przeznaczonych do nauki posługiwania się urządzeniami śledzącymi ruch gałki ocznej (min. PCEye Go, Tobii i-15, EyeTech). Kolejne ćwiczenia pozwalają na zdobywanie poszczególnych umiejętności od działań przyczynowo-skutkowych po naukę i komunikację.
Oprogramowanie Attention and Looking to pierwsza część serii programów Inclusive Eye Gaze zaprojektowanych do nauki sterowania komputerem za pomocą wzroku. Oprogramowanie składające się z zabawnych i ciekawych ćwiczeń przeznaczone jest dla użytkowników którzy rozpoczynają pracę z urządzeniami śledzącymi ruch gałki ocznej (np. PCEye Go, EyETech, Tobii i-15).
Choosing and Learning to trzeci z serii programów Inclusive Eye Gaze przeznaczony do nauki obsługi komputera za pomocą wzroku. Oprogramowanie współpracuje z dowolnym urządzeniem śledzącym ruch gałki ocznej wyposażonym w funkcje Emulacji myszki (np. PCEye Go, Tobii i-15, EyeTech).
Oprogramowanie Exploring and Playing to druga część z serii programów Inclusive Eye Gaze przeznaczonych do nauki sterowania wzrokiem. Oprogramowanie współpracuje z dowolnym urządzeniem śledzącym ruch gałki ocznej (np. PCEye Go, Tobii i-15, EyeTech) rozwijając umiejętności od wczesnej eksploracji do dokonywania wyborów.
W przeciwieństwie do tradycyjnych tabletów, Indi 7 został stworzony w celu wspierania komunikacji alternatywnej (AAC). Zaprojektowany, tak aby użytkownik był słyszalny, w pełni odpowiada na jego potrzeby integrując funkcje takie jak sterowanie otoczeniem, podczerwień, dostęp do mediów społecznościowych oraz możliwość wysyłania wiadomości tekstowych.
Indi to dedykowane urządzenie wspomagające komunikację alternatywną. Całość stanowią tablet z systemem operacyjnym Windows 10 Pro, w specjalnej obudowie z dodatkowymi głośnikami oraz modułem do sterowania otoczeniem na podczerwień.
Jelly Beamer to przycisk umożliwiający bezprzewodowe sterowanie komputerem, urządzeniami elektrycznymi oraz zabawkami, z odległości do 9 metrów. Składa się z dwóch urządzeń: nadajnika i odbiornika.
Przycisk o średnicy 6,3 cm. Przyciski AbleNet są zrobione z wytrzymałego na uderzenia tworzywa. Są wrażliwe na dotyk w każdym miejscu na powierzchni przełącznika. Nie jest więc konieczne centralne uderzanie w przełącznik.
JoyCable jest szybkim i łatwym sposobem na połączenie przycisków z komputerem. JoyCable łączy się z komputerem przez port USB. Można podłączyć jeden lub dwa przyciski standardowym wejściem 3,5 mm.
KINKA Eye Tracker Games to zestaw gier zaprojektowanych na eye trackery z myślą o dzieciach, którym granie do tej pory sprawiało trudność. Przeznaczone są do pracy nad poprawieniem komunikacji. Mogą być wykorzystywane w terapii dla osób z mózgowym porażeniem dziecięcym, stwardnieniem zanikowym bocznym, zanikami mięśni, również w terapii osób po urazach rdzenia kręgowego, udarach oraz z zespołem Retta.
Kaleidoscope 2 został stworzony z myślą o wczesnej edukacji. Dostarcza narzędzi do kreatywnego malowania.
Jest to program, który pozwala też łatwo tworzyć symetryczne lub samoczynne kształty. Najważniejsza dla niektórych może okazać się możliwość rysowania kolorowych obrazów.
Na płycie znajdują się zadania wprowadzające dziecko w świat liter: prezentacje liter, zadania uczące rozpoznawania, kojarzenia pierwszej litery wyrazu, podpisywania obrazków, a także układanki i kolorowanki.
Program, składa się z czterech różnych ćwiczeń w formie krzyżówki, polegających na rozwiązywaniu ich, wyszukiwaniu odpowiednich wyrazów, przyporządkowywaniu wyrazów do obrazków, a także uzupełnianiu brakujących liter. Program posiada bogatą grafikę, a krzyżówki są wspierane animacjami oraz dźwiękiem.
Komunikator, który pozwala nagrać szereg komunikatów na trzech poziomach, odtwarzanych później sekwencyjnie, po każdorazowym naciśnięciu przycisku. Dzięki przełącznikowi poziomów (3 poziomy) można przygotować sekwencje na różne pory dnia, lub na typowe sytuacje. Łączna długość sekwencji na wszystkich poziomach wynosi 240 sekund.
LITTLE Step-by-Step Choice with Levels może być wykorzystywany jako narzędzie pracy z testami wielokrotnego wyboru lub w codziennych sytuacjach, by jeszcze bardziej wspierać niezależność Użytkownika i dać Mu większą swobodę wypowiedzi.
Komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie jednej wiadomości trwającej maksymalnie 120 sekund. Dziecko może go używać do robienia notatek dla innego ucznia, wysłuchiwać imion, przyłączyć się do piosenki albo historyjki zawierającej powtarzającą się frazę.
Leaf Switch to lekki, czuły przycisk. Leaf Switch dostarczany jest z gąbką, którą można zdjąć i wyczyścić. Użytkownik otrzymuje zwrotną informację dotykową i słuchową, potwierdzającą aktywowanie przycisku.
Zestaw gier sterowanych głosem, do wykorzystania na zajęciach z dziećmi z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami poznawczymi.
Seria 19 profesjonalnych logopedycznych programów multimedialnych wspierających profilaktykę, diagnozę oraz terapię większości zaburzeń mowy i języka występujących u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Wyświetlona pierwotnie cena dotyczy wersji podstawowej.
Program przeznaczony do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu. LOGORYTMIKA jest programem multimedialnym, który pokazuje, jak w ciekawy sposób wykorzystać można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.
Logowirówki logopedyczne można wykorzystać w szeroko rozumianej profilaktyce logopedycznej, jak również podczas korygowania wad wymowy, automatyzacji skorygowanych głosek i terapii złożonych zaburzeń mowy, do rozwijania percepcji słuchowej, ćwiczeń artykulacyjnych, a także w przypadku występujących trudności w opanowaniu czytania i pisania.
Look to Learn to oprogramowanie składające się z 40 różnych aktywności, zaprojektowane dla Użytkowników urządzeń sterowanych wzrokiem. Look to Learn może być również obsługiwane za pomocą standardowej myszki, alternatywnych myszek, joysticków czy ekranu dotykowego. Aktywności zostały zaprojektowane tak, by w fascynujący i motywujący sposób doskonalić obsługę kursora myszki.
Look to Learn: Scenes and Sounds to zestaw 26 różnych aktywności przeznaczonych dla dzieci oraz dorosłych korzystających z urządzeń obsługiwanych za pomocą wzroku. Program Scenes and Sound to rozszerzenie programu Look to Learn nie działające samodzielnie.
Piękna grafika, zaskakujące elementy i ciekawe zadania zachęcają ucznia do pracy z grą Matematyka. Siedem programów, które w oryginalny sposób przedstawiają działania matematyczne w zakresie 10, łączy naukę z zabawą. Uczeń utrwala materiał i doskonali umiejętności matematyczne. Program polecany również dla osób z dyskalkulią i akalkulią.
MegaMix to zestaw następujących gier: Maze, Scratching, Complete the Picture, Dot to Dot , Paintbook, Domino, Music Games, Fruit Picking.
Micro Light Switch wymaga zaledwie 0,4 uncji siły nacisku (ok.11 gram), aby został aktywowany. Łatwo można umieścić go w miejscu najbardziej komfortowym dla użytkownika.
Niewielki, nowoczesny, bezprzewodowy przycisk, aktywowany poprzez zbliżenie dłoni, reaguje na ruch w odległości około 10 mm.
“Moja opowieść” jest oprogramowaniem umożliwiającym dziecku tworzenie własnych opowieści obrazkowych. Gracz wybiera tło, kolory, figury, elementy obrazka, postaci, może również napisać i wydrukować krótką opowieść o wydarzeniach przedstawionych na stworzonym obrazku.
Standardowa mysz zaadaptowana do potrzeb użytkowników posługujących się przyciskami. Pozwala na podłączenie dwóch switchy, dzięki którym można swobodnie klikać.
MÓWik działający w oparciu o system Android (tablety, smartfony) , z syntezą mowy Ivona (głos męski, głos damski), przeznaczony do komunikacji alternatywnej i wspomagającej, dla osób mających poważne problemy z porozumiewaniem się za pomocą mowy.
Program wspomagający nabywanie języka oraz terapię dzieci z zaburzeniami mowy i słuchu.
Program opiera się na idei połączenia kolorowych plansz, animacji oraz naturalnych odgłosów otaczającego nas świata, stanowiąc uniwersalne narzędzie wspierające naturalne i wspomagane nabywanie języka oraz terapię logopedyczną, zwłaszcza dzieci z zaburzeniami rozwoju języka i dzieci z uszkodzonym narzędziem słuchu.
Gracz doskonali umiejętność obsługi myszki, lub urządzeń alternatywnych (np. ekranu dotykowego). Aktywności zachęcają do zabawy i nauki kolorową grafiką i dźwiękami.
Działa pod Windows 7 64-bit, Windows 10
Bezdotykowy komunikator uruchamiany ruchem dowolnych obiektów w zasięgu czujnika. Do jego aktywacji nie jest wymagany najlżejszy nawet dotyk. Doskonały do zwrócenia na siebie uwagi, prośby o pomoc itp. Pozwala na nagranie jednej wiadomości trwającej do 10 sekund.
Kolekcja czterech gier arkadowych. Można grać z pomocą myszy lub przycisku. Wysokiej jakości grafika i animacje zainteresują uczniów w każdym wieku. Do wyboru: balon, statek kosmiczny, samochód lub łódź podwodna. Celem gry jest zebranie tak wielkiej liczby kryształów, jak to możliwe bez napotkania na przeszkodę.
Multimedialny program zawierający zestaw uporządkowanych tematycznie pojęć w atrakcyjnej formie graficznej (ilustracje, animacje, nagrania) wspierających rozwój słownictwa oraz umiejętności komunikacyjnych dziecka.
Pablo to komputerowa kolorowanka, której zaletą jest możliwość wykonywania ćwiczeń za pomocą funkcji skanowania. Dla dzieci i osób, które nie mogą malować rękami, PABLO nadaje się jako odpowiedni środek zastępczy do malowania na komputerze. Za pomocą programu można malować i przemalowywać rysunki. Z pudełka z farbami można wybrać wszystkie lub tylko niektóre kolory.
Paint-ING jest programem aktywizującym, dzięki któremu użytkownik rozwija umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę polegającą na malowaniu i stemplowaniu. Z różnymi możliwościami malowania powiązane są charakterystyczne dźwięki. Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.
Prosty komunikator z możliwością nagrania czterech komunikatów na dwóch poziomach o łącznej długości 48 sekund.
Mały, poręczny komunikator umożliwiający nagranie jednej wiadomości trwającej do 10 sekund. Posiada duży przycisk do aktywacji komunikatu oraz miejsce na umieszczenie symbolu, zdjęcia, opisu do komunikatu.
Prosty w użyciu przycisk, który można łatwo aktywować, niewielką siłą nacisku. Aktywacja przycisku sygnalizowana jest poprzez kliknięcie. Umożliwia uruchomianie rożnego rodzaju urządzeń wspomagających komunikację alternatywną oraz innych urządzeń.
Okrągły przycisk o średnicy 29 mm, bardzo czuły na dotyk, może być aktywowany poprzez delikatny nacisk nawet jednym palcem.
Okrągły przycisk o średnicy 49 mm, bardzo czuły na dotyk, może być aktywowany poprzez delikatny nacisk nawet jednym palcem.
Okrągłe urządzenie o średnicy 50 mm z pięcioma różnokolorowymi przyciskami. Każdy ma średnicę ok 8 mm i służy do przesuwania kursora myszy w czterech różnych kierunkach, zatwierdzanych środkowym przyciskiem.
Zestaw dwóch bardzo trwałych i czułych przycisków, które realizują funkcję lewego oraz prawego przycisku myszy. Średnica jednego przycisku to ok. 29 mm. Oba przyciski umieszczone są na jednej podstawce w odległości około 3 mm od siebie.
Zestaw dwóch bardzo trwałych i czułych przycisków, które realizują funkcję lewego oraz prawego klawisza myszy. Średnica jednego przycisku to ok. 49 mm. Oba przyciski umieszczone są na jednej podstawce w odległości około 3 mm od siebie.
Pillow Switch, dzięki specjalnej piance jest tak delikatny w dotyku, że świetnie nadaje się do obsługiwania go za pomocą przyłożonego do niego policzka czy głowy. W łatwy sposób można go przytwierdzić do oparcia fotela lub poduszki, równie łatwo można go przenieść w inne miejsce.
Play Attention – Zasilany umysłem, sterowany koncentracją
Play Attention jest systemem wykorzystującym zapis fal mózgowych do wspierania terapii zaburzeń uwagi oraz innych deficytów funkcji poznawczych, szczególnie cennym w przypadku osób cierpiących na ADHD i ADD.
PlayWithMe to kolekcja sześciu gier ćwiczących umiejętności współpracy oraz rywalizacji: program opiera się na koncepcji wdrażania nie tylko do gry w pojedynkę (przeciwko komputerowi), ale również do wspólnej gry z drugą osobą. W niektórych grach gracze będą grać przeciwko sobie a w innych współpracować aby wygrać. Poszczególne gry mogą być obsługiwane za pomocą jednego lub dwóch przycisków.
Plazma została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku. Jest to program podobny do Ameby, ale łatwiejszy do zrozumienia.
Autorzy tworząc Plazmę mieli na myśli dzieci. Mogą jednak używać jej również dorośli! Wiele grafik i aktywności Plazmy jest odpowiednich dla starszych użytkowników.
Ergonomicznie zaprojektowana podpórka, zapewniająca komfort pracy użytkownika komputera, nieograniczająca możliwości wykonywania ruchów. Ruchome przeguby pozwalają swobodnie poruszać ręką w poziomej płaszczyźnie. Podpórka pomaga zredukować napięcie mięśni, a przez to likwiduje drętwienie rąk, szyi i ramion.
Elastyczne mocowanie do tabletu wyposażone w podwójne ramię o długości 45 cm z możliwością jego wygięcia w różnym kierunku oraz ze zintegrowaną podstawką do mocowania tabletu zapewniającą maksymalną stabilność oraz pozwalającą na obrócenie tabletu w poziomie i w pionie.
Pojedyncze, elastyczne mocowanie o długości 35 cm z możliwością jego wygięcia w różnym kierunku. Dodatkowo ramię wyposażone jest w specjalne klamry pozwalające na jego przytwierdzenie np. do blatu stołu, przy łóżku.
Liczenie na konkretach, porównywanie, rozpoznawanie liczb – te i wiele innych umiejętności dziecko doskonali podczas pracy z programem Policzmy. Kolorowa grafika i atrakcyjna forma gier zachęcają dziecko do nauki przez zabawę. Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, starszych z niepełnosprawnością intelektualną, a także dla osób z dyskalkulią lub akalkulią.
Program Porusz umysł narodził się z wiedzy, doświadczeń w pracy i obserwacji rozwoju dzieci. Jest to program komputerowy wspomagający rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Kierowany jest do wszystkich w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały.
Produkt umożliwiający sterowanie większością urządzeń elektrycznych, narzędzi i zabawek przy pomocy pojedynczego przycisku.
Power Link 4 to prawdziwa rewolucja w dostępie osób niepełnosprawnych do urządzeń elektrycznych.
Komunikator ProxPAD umożliwia odtworzenie komunikatu poprzez przeciągnięcie etykietki po polu komunikatora.
ProxPAD umożliwia przypisanie komunikatów do etykiet z symbolami, wyrazami czy małymi obiektami.
Komunikator ProxTalker jest urządzeniem dedykowanym użytkownikom komunikacji alternatywnej (AAC), który różni się od komunikatorów o sprecyzowanym i stałym miejscu nagrania komunikatu.
PuzzleWorld jest kolekcją dobrze znanych puzzli w wersji komputerowej. Zawiera setki rysunków i zdjęć, które można układać. W programie można również wykorzystać własne zdjęcia.
Wirtualne puzzle zostały zaprojektowana szczególnie dla dzieci, które ze względu na dysfunkcję lub niepełnosprawność nie mają możliwości układać tradycyjnych puzzli.
QiCare to doskonała pomoc w tradycyjnym czytaniu książek, czasopism, broszur itp. Pełni funkcję automatycznego asystenta do przewracania kartek dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową podczas czytania ulubionej książki czy prasy.
Komunikator, dzięki któremu można nagrać 12 komunikatów na 5 poziomach. Trzy komunikaty w górnym rzędzie są takie same dla wszystkich poziomów. Poziomy zapewniają możliwość nagrania serii komunikatów do wykorzystania w różnym czasie lub dotyczących różnych aktywności.
Komunikator, dzięki któremu można nagrać 23 komunikaty na 5 poziomach. Trzy komunikaty w górnym rzędzie są takie same dla wszystkich poziomów. Poziomy zapewniają możliwość nagrania serii komunikatów do wykorzystania w różnym czasie lub dotyczących różnych aktywności.
Komunikator, dzięki któremu można nagrać 7 komunikatów na 5 poziomach. Trzy komunikaty w górnym rzędzie są takie same dla wszystkich poziomów. Poziomy zapewniają możliwość nagrania serii komunikatów do wykorzystania w różnym czasie lub dotyczących różnych aktywności.
Slim Armstrong Mounting System (system montowania Slim Armstrong) jest to ramię, na którym można zamontować przycisk/przełącznik. Ramię to przytwierdza się do blatu biurka, stolika, wózka.
Można też dobrać różne mocowania przycisku – odpowiednie do wielkości i kształtu przycisku.
Zestaw 21 ćwiczeń/gier do nauki języka angielskiego. Rozwija umiejętności czytania liter, rozpoznawania słów po angielsku.
Różne ćwiczenia pozwalają na pracę z pojedynczymi literami, budowanie słów lub pracę z wyrazami. Program uczy kolejności alfabetycznej, kojarzenia obrazów z wyrazami.
Resetea to urządzenie zaprojektowane przez nauczyciela dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE) Andrésa Collazosa, pierwotnie przeznaczone dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, deficytami funkcji poznawczych, trudnościami w uczeniu się, demencją. Urządzenie jest idealnym rozwiązaniem w zakresie organizacji sekwencji zadań oraz planowania ponieważ pozwala określić ile czasu pozostało do ukończenia każdego zadania.
Odbiornik Micro to interfejs, umożliwiający połączenie komputera z nawet sześcioma bezprzewodowymi przyciskami. Dedykowany do podłączenia SimplyWorks Switch (125 lub 75).
SimplyWorks odbiornik to interfejs, umożliwiający połączenie komputera z 6 różnego rodzaju przyciskami. Dedykowany do podłączenia SimplyWorks Switch (125 lub 75). SimplyWorks odbiornik, łączy się bezprzewodowo z przyciskami.
SimplyWorks® Switch 125 jest bezprzewodowym, niskim przyciskiem o średnicy 125mm, zapewniającym pełen komfort używania. Do jego działania wymagany jest odbiornik SimpyWorks lub odbiornik micro SymplyWorks.
SimplyWorks® Switch 75 jest bezprzewodowym, niskim przyciskiem o średnicy 75mm, zapewniającym pełen komfort używania. Do jego działania wymagany jest odbiornik SimpyWorks lub odbiornik micro SymplyWorks .
Innowacyjny SimplyWorks® for iPad zapewnia pełny, bezprzewodowy dostęp do iPadów i iPadów Mini w połączeniu z przekaźnikami SimplyWork®.
Komunikator pozwalający na zmianę ilości pól na każdym z sześciu poziomów. Wyposażony w wymienną kartę pamięci, na jednej karcie można nagrać do 768 wiadomości.
Komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 192 wiadomości na jednej karcie pamięci. Komunikaty mogą być odtwarzane standardowo po dotknięciu pola lub za pomocą zewnętrznego przycisku podłączonego do urządzenia dzięki funkcji skanowania.
Komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 48 wiadomości o wysokiej jakości głosu. Komunikaty mogą być odtwarzane standardowo po dotknięciu pola lub za pomocą zewnętrznego przycisku podłączonego do urządzenia dzięki funkcji skanowania.
Komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie do 48 wiadomości o wysokiej jakości głosu.
Komunikator pozwalający na nagranie i odtwarzanie 192 wiadomości na jednej karcie pamięci. Wykorzystanie zaawansowanej technologii pozwala na osiągnięcie wysokiej jakości nagrań.
Smooth Talker z poziomami to jeden z najbardziej wszechstronnych komunikatorów dostępnych na rynku. Umożliwia nagranie zarówno pojedynczych komunikatów, jak i komunikatów w sekwencji na pięciu poziomach. Mogą one być następnie odtwarzane w różnych trybach.
Smooth Talker to jeden z najbardziej wszechstronnych komunikatorów dostępnych na rynku. Umożliwia nagranie zarówno pojedynczych komunikatów, jak i komunikatów w sekwencji.
Smoothie 125 jest niskim przyciskiem o średnicy 125 mm, zapewniającym pełen komfort używania.
Przycisk Smoothie 125 jest zaprojektowany tak, by reagować na dotyk na całej jego powierzchni, wymagana jest niewielka siła nacisku.
Smoothie 75 jest niskim przyciskiem o średnicy 75mm, zapewniającym pełen komfort używania.
Przycisk Smoothie 75 jest zaprojektowany tak, by reagować na dotyk na całej jego powierzchni, wymagana jest niewielka siła nacisku.
Zrób zdjęcie i oznacz je odpowiednimi etykietami dźwiękowymi, aby umożliwić dziecku natychmiastową komunikację. Dzięki Snap Scene każda chwila codziennego życia może stać się niepowtarzalną okazją do nauki porozumiewania się, nauki mowy i języka.
SoundingBoard to oprogramowanie wspomagające komunikację alternatywną przeznaczone do urządzeń iPhone, iPod Touch, lub iPad, dzięki, któremu urządzenia te mogą spełniać rolę komunikatora. Z SoundingBoard możesz tworzyć plansze wspomagające komunikację korzystając z bazy symboli AbleNet lub z własnych zdjęć.
Przyciski Specs Switch można wykorzystać do uruchamiania albo zatrzymywania urządzenia elektronicznego (łącznie z zabawkami) albo zamiast kliknięcia w komputerze (z programami skanującymi).
Specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli i terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu, w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Splodge jest zabawnym programem aktywizującym, który umożliwia użytkownikowi umieszczanie na ekranie różnorodnych obrazków, przy akompaniamencie charakterystycznych dla nich odgłosów, rozwijając przy tym umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę. Wykorzystując mysz, przyciski, joystick, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.
Stelaż, który pozwala na zamontowanie urządzenia i postawienie go na biurku. Szeroki zakres regulacji, wysokości (od 0,5 cm do 24 cm) oraz kąta nachylenia zamontowanego urządzenia. Stelaż wyposażony w specjalną nóżkę antypoślizgową.
Stojący stelaż na kółkach do mocowania urządzeń komunikacyjnych, szczególnie polecany do mocowania tabletów, eye trackerów. Kółka zapewniające mobilność stelaża, możliwość regulacji wysokości (od ok. 51 cm do ok. 152 cm), a także dostosowania konta nachylenia zamontowanego urządzenia pozwalają na dogodne ustawienie stelaża z urządzeniem przy łóżku, fotelu, wózku inwalidzkim.
SuperTalker to łatwe w użyciu, bardzo przydatne narzędzie, które może się rozwijać wraz z uczniem. Urządzenie może służyć jako jedno-, dwu-, cztero lub ośmiopolowy komunikator. Uczeń, który przeszedł na wyższy poziom nie musi się uczyć nowego urządzenia – wystarczy przełączyć SuperTalker na inną liczbę pól.
Bezprzewodowy przycisk umożliwiający osobie niepełnosprawnej zdalną obsługę komputera. Wykorzystuje technologię Bluetooth i współpracuje bezpośrednio z dowolnym komputerem wyposażonym w ten moduł.
Bezprzewodowy przycisk umożliwiający osobie niepełnosprawnej zdalną obsługę komputera. Wykorzystuje technologię Bluetooth i współpracuje bezpośrednio z dowolnym komputerem wyposażonym w ten moduł. Efektywny zasięg urządzenia wynosi 10 metrów.
Bezprzewodowy przycisk umożliwiający osobie niepełnosprawnej zdalną obsługę komputera. Wykorzystuje technologię Bluetooth i współpracuje bezpośrednio z dowolnym komputerem wyposażonym w ten moduł. Efektywny zasięg urządzenia wynosi 10 metrów.
Sweety! Interfejs, za pomocą podłączanych do niego przycisków umożliwia osobie niepełnosprawnej zdalną obsługę komputera. Posiada 5 gniazd typy jack. W zależności od potrzeb Użytkownika,
Swifty jest interfejsem, który umożliwia podłączenie przycisków. Jest bardzo mały. Przycisk jest podłączony do interfejsu 3,5 mm jack’iem mono lub stereo. Interfejs do komputera jest podłączony przez port USB – nie potrzebuje zewnętrznego zasilania.
Jeżeli korzystasz z przycisków i poszukujesz łatwej metody ich montażu – Switch Poser jest tym czego szukasz.
Uwaga! Przycisk dostępny jest oddzielnie.
Programy przeznaczone są dla początkującego użytkownika AT do nauki pracy ze switchem. Ciekawe scenki przydadzą się w czasie zajęć rewalidacyjnych, logopedycznych a fiszki w języku angielskim pomogą opanować słownictwo w zakresie wybranych sportów, związane z farmą i rolnictwem, z nawykami higienicznymi i ze świętami Bożego Narodzenia.
Został zaprojektowany z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością ruchową. Pomocny będzie zarówno dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, problemami w uczeniu się oraz dla osób w normie intelektualnej. Poza dobrą zabawą, program uczy jak posługiwać się dwoma przyciskami, tak, aby obsługa gier i programów mających opcję skanowania, była dla użytkownika prostym zadaniem.
Oprogramowanie SymWord to mówiący edytor tekstu dla osób wymagających alternatywnej komunikacji. Pozwala na pisanie za pomocą dostarczonych z programem symboli, pełnych słów (pisanie globalne), liter. Umożliwia obsługę komputera za pomocą myszy, klawiatury i przycisków, posiada tryb skanowania* pól planszy.
SymWriter jest programem stworzonym dla uczniów i osób dorosłych mających problemy z pisaniem i czytaniem. Doskonale sprawdzi się również jako pomoc dla uczniów rozpoczynających przygodę z literaturą, dla uczniów szkół specjalnych, osób z problemami w uczeniu się, osób niepełnosprawnych i wymagających alternatywnej komunikacji.
Document Maker to edytor tekstu, w którym można pisać symbolami.
Encyclopedia jest przeglądarką baz danych Symbol for Windows. Program został zaprojektowany jako narzędzie służące w pracy logopedom, rodzicom, nauczycielom itd. Z programem Encyclopedia mogą oni szybko sprawdzić obrazy znajdujące się w innych bazach danych.
Export Program służy do przenoszenia symboli (Bliss, PCS, Pictogram itp.) z baz danych systemu Symbol do innych programów.
Image Manager jest programem do tworzenia i zarządzania bazami danych. Te prywatne bazy danych mogą być wykorzystywane we wszystkich modułach oprogramowania Symbols for Windows.
Memory jest grą dla użytkowników języka symboli. Karty w grze Memory nie pokazują tylko zwykłych obrazów, ale także symbole z jednej albo dwóch baz danych symboli (lub fotografii).
Multiple Choice jest programem do tworzenia ćwiczeń wielokrotnego wyboru i zabawy z nimi.
Kiedy chcesz wykonać planszę z symbolami dla podopiecznych, powstaje problem związany z utratą jakości przy kopiowaniu posiadanych zasobów. Komputer wyposażony w PaperChart Maker pozwala na uzyskanie grafiki w każdym rozmiarze.
Personal Communicator to program komputerowy do komunikacji alternatywnej, umożliwiający porozumiewanie się osobom niemym lub nie posługującym się mową z innych powodów.
Vocabulary Maker jest programem służącym do tworzenia indywidualnych słowników. Słownik daje użytkownikom innych programów Symbol for Windows optymalny dostęp do ograniczonego, indywidualnego zestawu symboli.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
W Polsce znane są systemy graficzne: piktogramy, fotografie, obrazki, system PCS, symbole Blissa, mające różny stopień trudności. Dzięki nim nie mówiące osoby, mogą wyrażać swoje potrzeby, wolę, sprzeciw.
Klucz sprzętowy jest niezbędny wtedy, kiedy Użytkownik Symbol for Windows zamierza przenosić się pomiędzy komputerami. Każdy moduł programu Symbol for Windows może być aktywowany poprzez klucz USB, który zapewnia dostęp do programu powołanej osobie, stanowi więc zabezpieczenie przed nieuprawnionym użyciem oprogramowania.
Komunikator z możliwością zmiany ilości pól na planszy (od 2 do 32 pól). Dzięki temu można w prosty sposób zmienić ilość oraz rozmiar pól na planszy i dostosować plansze do potrzeb osób z dysfunkcją narządu wzroku, do możliwości poznawczych lub manualnych użytkownika.
Zestaw czterech komunikatorów GoTalk One umieszczonych w specjalnym etui. Na każdym komunikatorze można nagrać wiadomość trwającą maksymalnie 10 sekund.
TalkTrac to niewielki, poręczny komunikator, który można założyć na rękę jak zegarek dzięki czemu można go wszędzie ze sobą zabrać. Pozwala na nagranie i odtwarzanie czterech komunikatów na dwóch poziomach, zapewniając tym samym dostęp do ośmiu pojedynczych komunikatów.
Talking Brix to trzy cieniutkie, niewielkie, lekkie komunikatory umożliwiające nagranie pojedynczej wiadomości na każdym z komunikatorów, trwającej do 10 sekund. Dzięki swoim rozmiarom ( około 4,5 cm) oraz wbudowanemu magnesowi doskonale nadają się do noszenia w kieszeni lub przytwierdzenia w dowolnym miejscu w domu czy w szkole.
Prosty w obsłudze album do zdjęć umożliwiający nagranie i odtwarzanie opisu do każdego zdjęcia. Wystarczy włożyć odpowiednie zdjęcia, czy obrazki i nagrać stosowną informację dla każdego z nich.
Tapio to niezawodny interfejs USB, który można podłączyć do urządzenia z systemem operacyjnym iOS za pomocą adaptera USB. Obsługuje standardowe wtyczki stereo lub mono o średnicy 3,5 mm.
Zaślepki umożliwiające zablokowanie części pól komunikatora i dostosowanie go do potrzeb początkującego użytkownika.
- Tech/Talk - 4 sztuki.
- Tech/Speak - 8 sztuk.
Zaawansowany komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie 192 wiadomości. Komunikaty mogą być odtwarzane standardowo po dotknięciu pola lub za pomocą zewnętrznego przycisku podłączonego do urządzenia dzięki funkcji skanowania.
Zaawansowany komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie 64 wiadomości.
Zaawansowany komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie 192 wiadomości. Urządzenie wyposażone dodatkowo w możliwość włączania/wyłączania urządzeń elektrycznych.
Zaawansowany komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie 48 wiadomości. Urządzenie jest wyposażone dodatkowo w możliwość włączania/wyłączania urządzeń elektrycznych.
Zaawansowany komunikator umożliwiający nagranie i odtwarzanie 64 wiadomości.
Tobii Dynavox Gaze Viewer to oprogramowanie przeznaczone dla terapeutów, nauczycieli, rodziców, psychologów oraz wszystkich osób, które chcą lepiej poznać możliwości użytkownika. Dzięki oprogramowaniu Gaze Viewer oraz urządzeniom sterowania komputerem za pomocą wzroku można uzyskać wgląd w obszary ekranu jakimi interesuje się Użytkownik dotyczące dowolnej aplikacji, zdjęcia, filmu, gry itp.
Model Scan wspomaga użytkowników przycisków – mogą oni swobodnie wybierać komunikaty korzystając z jednego lub dwóch przycisków (przyciski do nabycia osobno).
Zestaw ćwiczeń na tablicę interaktywną wspierających nauczycieli klas 1-3 (ze szczególnym uwzględnieniem klasy pierwszej) w pracy z grupą dzieci zróżnicowaną pod względem wieku i kompetencji. Wspomaga kształtowanie kluczowych kompetencji czytania, pisania i liczenia podczas obowiązkowych zajęć dydaktycznych oraz zajęć korekcyjno-wyrównawczych.
Komunikator odtwarzający do pięciu różnych komunikatów o określonych porach. Do każdej wiadomości można przypisać dwie pory odtwarzania. Np. komunikat „weź lekarstwa” może być ustawiony na 8 rano i 21 wieczorem.
Seria programów do wczesnej terapii zaburzeń funkcji poznawczych i percepcyjno-motorycznych, wspomagania stymulacji wielozmysłowej oraz wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka.
Zabawy edukacyjne na płytach CD: Tangram, Słoneczne układanki, Zimowe układanki, Gwiazdkowe układanki, Kartki świąteczne, Kolorowanki, Układanki-dobieranki (1, 2, 3).
Cena dotyczy jednego programu.
Programy te nie wymagają instalacji.
Multimedialny zestaw ćwiczeń podnoszących sprawność językową dzieci oraz wspomagających terapię specyficznych zaburzeń rozwoju języka.
Zabawy z literkami to oprogramowanie przeznaczone do nauki liter alfabetu, wspomagania nauki czytania i pisania. Składa się z 12 różnych ćwiczeń o bogatej grafice, wspieranych animacjami i dźwiękiem. W programie zawarte są zadania polegające na: uzupełnianiu brakujących liter alfabetu, układaniu wyrazów, odszukiwaniu liter pasujących do wyrazu, podpisywaniu obrazków i wiele innych.
Sterowanie urządzeniami elektrycznymi teraz możliwe jest bezpośrednio za pomocą iPada. Innowacyjny iClick umożliwia bezprzewodowe włączanie i wyłączanie urządzeń elektrycznych w kilku trybach za pomocą bezpłatnej aplikacji na iPada iClick dostępnej w App Store.
Komunikator z dwoma przyciskami, pozwalający na nagranie i odtwarzanie dwóch komunikatów na trzech poziomach. Na iTalk można nagrać sześć komunikatów, po dwa na każdym poziomie, których łączna długość nie może przekroczyć 240 sekund.
Komunikator z czterema przyciskami umożliwiający nagranie wiadomości na trzech poziomach.
NOWY komunikator iTalk 4 z poziomami zapewnia użytkownikowi dostęp do czterech lokalizacji wiadomości.
Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji wzrokowej, a także wspomagający koncentrację uwagi opartą na analizatorze wzrokowym. Pakiet Percepcja słuchowa składa się z blisko 600 ekranów interaktywnych oraz zestawu materiałów dodatkowych.
Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji wzrokowej, a także wspomagający koncentrację uwagi opartą na analizatorze wzrokowym. Program składa się z blisko 600 ekranów interaktywnych oraz zestawu materiałów dodatkowych.
Seria programów multimedialnych dla dzieci z wadami wymowy i innymi zaburzeniami sprawności językowej. Program mTalent Zajęcia logopedyczne I składa się z ponad 2000 ćwiczeń interaktywnych oraz ponad 400 kart pracy do wydruku.
Program Zajęcia Logopedyczne I polecany jest szczególnie dla logopedów i pedagogów zajmujących się wspomaganiem rozwoju oraz podnoszeniem sprawności językowej dziecka.
Seria programów multimedialnych dla dzieci z wadami wymowy i innymi zaburzeniami sprawności językowej. Zawartość programu mTalent Zajęcia logopedyczne II to ponad 1300 ćwiczeń interaktywnych oraz blisko 400 kart pracy do wydruku.
mTalent Zajęcia logopedyczne II z serii mTalent można wykorzystywać zarówno w placówkach szkolnych, jak i gabinetach logopedycznych i terapeutycznych.